سردار جزایری در دومین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت:

لزوم معرفی زنان ایثارگر و انقلابی به عنوان الگوهای جهانی/ تلاش دشمن برای به انحراف کشیدن مقام و منزلت زن

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح گفت: باید مراقب نگاه باطل غرب به منزلت زن باشیم. این مراقبت نیز به صرف سخنرانی، برگزاری همایش و میزگرد نیست.
کد خبر: ۴۴۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳ - 14April 2015

لزوم معرفی زنان ایثارگر و انقلابی به عنوان الگوهای جهانی/ تلاش دشمن برای به انحراف کشیدن مقام و منزلت زن

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار سرتیپ "سیدمسعود جزایری" معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح در دومین جشنواره ملی اسوههای صبر و مقاومت با اشاره به مزین شدن سال جدید به نام مبارک حضرت زهرا(س) و برگزاری مراسم بزرگداشت و تجلیل از اسوههای صبر مقاومت اظهار داشت: نقش زنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش بی بدیلی است. اگر حضور زنان در انقلاب نبود چه بسا جمهوری اسلامی به موفقیتهای کنونی دست نمییافت و به فرموده مقام معظم رهبری شاید انقلاب نیز به ثمر نمیرسید و یا در نیمه راه از حرکت باز میماند و به مسیرهای دیگری منحرف میشد.

وی با بیان این نکته که در تاریخ دفاع مقدس و انقلاب وقایع زیادی از حضور زنان و سیره آنان به یادگار مانده است، تصریح کرد: نقش برجسته زنان باید ماندگار بماند و به نسلهای آینده منتقل شود.

سردار جزایری در ادامه با اشاره به راهبردهای دشمن، سرمایهداران جهانی و صهیونیزم خاطرنشان کرد: یکی از راهبردهای اصلی دشمن ایجاد انحراف در مقام و منزلت زن است. دشمن سالها مبتنی بر این راه علیه جمهوری اسلامی و جامعههایی که میتوانند انقلابساز باشند، بهطور گسترده و عمیق فعالیت میکنند.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه ما در انقلاب اسلامی شاهد شکوفایی و رشد معنوی و شخصیتی جامعه زنان بودیم، گفت: وضعیت زنان در دورهی پس از انقلاب اسلامی با وضعیت زنان در رژیم طاغوت قابل مقایسه نیست. در دورهی انقلاب بخشی زیادی از محققین، نویسندگان، ادبا و شعرا متعلق به جامعه زنان هستند.

وی افزود: گاهی مشاهده میشود کسانی به نام طرفداری از زنان تحرکاتی را انجام میدهند که اینها دستشان به کنوانسیونهای خارجی و مجامع بین المللی وصل است. آنها منتظرند تا ببینند کنوانسیونهای جهانی درباره زن چه میگویند. کنوانسیونهایی که در قالب لیبرالدموکراسی آمریکایی و انگلیسی حرکت میکنند. باید مراقب بود و نباید به بهانهی همراهی با این جوامع در فقه خود دخل و تصرف بیجا کنیم و آموزههای اسلامی درباره زن را مورد دستکاری قرار دهیم.

سردار جزایری بیان کرد: باید مراقب نگاه باطل غرب به منزلت زن باشیم. این مراقبت نیز به صرف سخنرانی، برگزاری همایش و میزگرد نیست.

وی خاطرنشان کرد: زن مسلمان ایرانی و انقلابی و زنان جبهه مقاومت اسلامی وظیفهای سنگین و مضاعف برعهده دارند. باید نگاه باطلی که به زن میشود، اصلاح گردد و مبتنی بر آموزههای اسلام ناب باشد.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل با اشاره به اینکه با وجود انجام کارهای بزرگ، اما غفلتهایی نیز رخ داده است، افزود: ما نیازمند یک نهضت بزرگ در مورد زن و پرداختن به مقام زنان مسلمان هستیم که این میتواند در عرصههای مختلفی شکل بگیرد.

سردار جزایری با تاکید بر اینکه از دوران دفاع مقدس و انقلاب اسوههای زن بزرگی داریم، گفت: روی این زنان آنطور که باید سرمایهگذاری نشده است تا به الگوی شناخته شدهای در جامعه، منطقه و جهان که تشنه معارف اسلامی هستند، تبدیل شوند.

وی با بیان اینکه باید بر نقش همسران و مادران خانواده کار بیشتری صورت بگیرد، تصریح کرد: به شدت آموزههای اسلامی و مقام زن تحت هجمه دشمن قرار دارد. دشمن تلاش دارد تا آموزههای خود را القا کند و سبک زندگی خود را جایگزین سبک زندگی اسلامی گرداند. در برابر این هجمه نیاز به برنامهریزی داریم.

سردار جزایری افزود: ما نیازمند سامانههای ویژهای برای کار در این زمینه هستیم. جای اتاق فکر، اندیشههای ویژه و خاص درباره آموزههای اسلامی خالی است.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح گفت: وقت تنگ و تبلیغات دشمن زیاد است. باید صدها NGO در راستای تبلیغ آموزههای اسلامی در حوزه زنان کار و فعالیت کنند. اگر قرار است صدای ما به گوش جامعهی جهانی برسد این اندازه کار کم است.

وی با اشاره به اینکه همه ما وظیفه داریم پیام انقلاب اسلامی در مورد زن و مقام و جایگاه آن را صادر کنیم، بیان کرد: جهان منتظر شنیدن اینگونه پیامهاست. اگرچه این محافل لازم و خوب است اما همه میدانیم کافی نیست و باید مقدمهای برای برداشتن گامهای اساسی باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار