کتاب «بررسی وظایف و حدود اختیارات ولی فقیه» آیت الله مومن قمی منتشر شد

کتاب «بررسی وظایف و حدود اختیارات ولی فقیه» (برگرفته از درس‌های خارج فقه علامه آیت ‌الله محمد مؤمن قمی) با تحقیق و نگارش حجت‌ الاسلام و المسلمین محمدمهدی بهداروند منتشر شد.
کد خبر: ۴۴۱۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰ - 07April 2015

کتاب «بررسی وظایف و حدود اختیارات ولی فقیه» آیت الله مومن قمی منتشر شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، کتاب «بررسی وظایف و حدود اختیارات ولی فقیه» (برگرفته از درسهای خارج فقه علامه آیت الله محمد مؤمن قمی) با تحقیق و نگارش حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی بهداروند به همت دفتر نشر معارف منتشر شد.
 
در بخشی از مقدمه کتاب می خوانیم: یکى از تجلّیات پُرنمود مکتب اسلام، عنصر حاکمیت و حکومت است؛ عنصرى که در تمام قانونمندىهاى اسلام نهفته شده و غرض این اندیشه کلى این است که اسلام، دینى جامع، فراگیر و فرا ملّى است و به حکومت به چشم ضرورت مىنگرد. یکى از مباحث مربوط به حاکم اسلامی و ولایت فقیه، حوزه اختیارات و مسئولیتهایى است که بر عهده وى قرار دارد.
 
حجت الاسلام بهداروند در ادامه می نویسد: کتاب حاضر برگرفته از بیانات استاد معظم آیتاللّه محمّد مؤمن قمى در درسهای خارج فقه ولایت فقیه درباره وظایف و اختیارات ولی فقیه است که به این مسأله مهم فقه حکومتی میپردازد و مبانی فقهی وظایفی چون تدوین و اجرای قانون اساسی، نظارت و مراقبت بر وظایف و رفتار مردم، زدودن موانع تحقق احکام الهی، تعزیرات، حدود، قصاص و دیات، امر قضاوت، اقامه نماز جمعه، اقامه نماز عیدین(فطر ـ قربان)، اعلام ثبوت هلال ماه، امر به جهاد ابتدایی و دفاعی و امر صلح بیان میشود.
 
کتاب «بررسی وظایف و حدود اختیارات ولی فقیه» در 488 صفحه، قطع رقعی، شمارگان 800 نسخه و قیمت 18هزار تومان از سوی دفتر نشر معارف منتشر شده است. دفتر نشر معارف تاکنون از این استاد برجسته حوزه علمیه قم و عضو شاخص جامعه مدرسین و فقهای شورای نگهبان، سه کتاب «حکومت حکیمانه» (نقد و بررسی نظریه حکمت و حکومت دکتر مهدی حائری یزدی)، «منابع مالی در حاکمیت فقیه» و «جایگاه احکام حکومتی و اختیارات ولی فقیه» منتشر کرده است و به زودی کتاب «خاطرات و گفتوگوهای سیاسی آیت الله مومن» را منتشر می کند.
 
انتهای پیام/

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عبدالعزیزحسینی
|
-
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
0
0
اثرارزشمند وماندگاری است. خداوندبرتوفیقات ایشان بیفزاید.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار