امیر نامی:

ایران به‌عنوان قدرت منطقه‌ای و جهانی مطرح است

دبیر علمی اولین همایش مجازی نقش و تبیین راهبردهای گام دوم انقلاب اسلامی در شکل‌دهی به ژئوپلتیک قرن پانزدهم شمسی با بیان اینکه امروز ایران به‌عنوان قدرت منطقه‌ای و جهانی مطرح است، گفت: ساختار آینده جهان بر اساس اسلام شکل خواهد گرفت.
کد خبر: ۴۴۱۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸ - 08February 2021

ایران به عنوان قدرت منطقه‌ای و جهانی مطرح استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «محمدحسن نامی» دبیر علمی اولین همایش مجازی نقش و تبیین راهبردهای گام دوم انقلاب اسلامی در شکل‌دهی به ژئوپلیتیک قرن پانزدهم شمسی که صبح امروز در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، اظهار داشت: بیانیه گام دوم در تمامی ابعاد می‌تواند در افزایش قدرت ایران و‌ جهان اسلام موثر باشد؛ در واقع این مطلع‌الفجری است که برای ما راهگشا خواهد بود؛ لذا باید در این مسیر حرکت کنیم.

وی افزود: در این زمینه نخبگان و‌ جوانانی در حال انجام فعالیت‌هایی هستند؛ بر این اساس، برای شرکت در این همایش مقالات زیادی واصل شده که از میان مقالات ارسالی، تعداد ۱۰ مقاله مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دبیر علمی اولین همایش مجازی نقش و تبیین راهبردهای گام دوم انقلاب اسلامی در شکل‌دهی به ژئوپلتیک قرن پانزدهم شمسی گفت: اگر غده سرطانی رژیم صهیونیستی در منطقه نباشد، در جهان اسلام اتحاد برقرار خواهد شد؛ در واقع برای ساخت جهان دارای صلح پایدار، راهی جز اینکه ملت‌ها بر اساس ژئوپلتیک جدید در کنار هم قرار بگیرند، نیست.

وی ادامه داد: تئوریسین‌های آمریکا بعداز فروپاشی شوروی دایره‌ای را برای خود ترسیم کرده بودند به این معنی که چنانچه هر کشوری در دایره آخر قرار گیرد از صحنه حذف خواهد شد؛ اما دیدیم با وجود اینکه ایران را در حلقه دوم ترسیم کرده بودند، امروز ایران به‌عنوان قدرت منطقه‌ای و جهانی مطرح است.

امیر نامی عنوان کرد: تنگه هرمز به‌عنوان یکی از مهم‌ترین تنگه‌های جهان در اختیار ایران است؛ لذا هرگونه تغییر در آن می‌تواند در وضعیت ژئوپولیتیک منطقه تأثیر بگذارد؛ همچنین ساختار آینده جهان بر اساس اسلام شکل خواهد گرفت، در حالی که آمریکا در سراشیبی سقوط قرار گرفته است؛ زیرا اکنون با سه چالش فرهنگی که ایران ایجاد کرده، قدرت اقتصادی چین و قدرت نظامی روسیه مواجه است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها