محدثی‌خراسانی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

دفاع مقدس هیچ‌گاه به تاریخ نپیوست/ باید تعریفی تازه از موزیک نظامی مقاومت و ایثار ارائه کرد

عضو هیات داوران جشنواره ملی ترنم فتح با تاکید براینکه دفاع مقدس هیچگاه به تاریخ نپیوست، گفت: باید تعریفی تازه از موزیک نظامی مقاومت و ایثار ارائه کرد.
کد خبر: ۴۴۱۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۰ - 06February 2021

دفاع مقدس هیچگاه به تاریخ نپیوست/ باید تعریفی تازه از موزیک نظامی مقاومت و ایثار ارائه کرد«مصطفی محدثی‌خراسانی» شاعر و عضو هیات داوران جشنواره ملی ترنم فتح ویژه گروه‌های موزیک نیرو‌های مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با بیان اینکه موزیک نظامی در گستره و تحت تاثیر آموزه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نه تنها فریادگر حماسه و رزم و رجز، بلکه ترنم زلال عشق و عرفان است، اظهار داشت: باید تعریفی تازه از موزیک نظامی مقاومت و ایثار ارائه کرد و به دنبال مصداق‌های گسترش‌یافته و شکل‌های مضمونی تازه آن در شرایط کنونی بود.

وی عنوان کرد: رزمندگان سنگر‌های نظامی دیروز، اکنون در سنگر‌های علم و فرهنگ به مبارزه با استکبار و دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی مشغولند و یکی از حساس‌ترین این سنگرها، سنگر هنر انقلاب اسلامی است.

شاعر و عضو هیات داوران جشنواره ملی ترنم فتح ادامه داد: دفاع مقدس اگرچه به ظاهر رخدادی است که در بازه زمانی هشت ساله در مقطعی از تاریخ این سرزمین اتفاق افتاده است، اما از آنجاکه توانست به مدد پشتوانه‌های، ملی، حماسی، مذهبی و عرفانی خویش، تبدیل به فرهنگی ژرف و متعالی شود، هیچگاه به تاریخ نپیوست و همواره، چون رودی خروشان و زاینده، نقشی حرکت آفرین و طراوت بخش در تمامی شئون زندگی فردی و اجتماعی نه تنها این ملت که جهان اسلام و همه ملل آزادیخواه عالم داشته است.

محدثی‌خراسانی تاکید کرد: فرهنگ شهادت و ایثار که برآمده از جانفشانی‌ها، رشادت‌ها و پاکبازی‌های شیران روز و پارسایان شب جبهه‌های نبرد است، اکنون می‌رود تا الهام بخش ملت‌ها دریافتن راه رستگاری و رهایی از استبداد و استعماری باشد که مستکبران جهانی به غلط به باورشان رسانده اند که تقدیر تاریخی آنهاست.

داوران جشنواره ملی ترنم فتح به آثار رسیده به مرحله نهایی سومین دوره این رویداد مهم فرهنگی و هنری اشاره کرد و افزود: جشنواره به لحاظ کمی و هم کیفی امیدوار کننده و شوق آفرین بود و نوید گشوده شدن فصلی شکوهمند در عرصه موزیک نظامی را به همراه داشت.

گفت‌وگو از ولی منصوریان

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها