مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

استان سمنان دارای 120 شهید مفقودالاثر است

سرهنگ «محمدحسن سلامی» گفت: استان سمنان دارای 120 شهید مفقودالاثر است که تا کنون 80 درصد نمونه‌برداری از DNA خانواده شهدای مفقودالاثر استان انجام شده که مابقی آنها به زودی انجام خواهد شد.
کد خبر: ۴۴۰۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹ - 02February 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان در جلسه هماهنگی پیگیری امور شهدای مفقود استان که با حضور نمایندگان نیروهای مسلح و مسئولان استان در مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنان برگزار شد، اظهار داشت: شهدای مفقود، فداکارترین، مخلص‌ترین و گمنام‌ترین رزمندگانی بودند که برای اسلام و انقلاب تا پای جان فداکاری کردند.

سلامی ادامه داد: تلاش طاقت‌فرسا برای یافتن پیکرهای شهدا و بازگرداندن شهدا به خانواده‌هایشان، تشییع و خاک ‌سپاری، تکریم و تعظیم مقام شهدا و سپاسگزاری از خانواده شهدا سرمنشأ آثار و برکات فراوان در کشور است.

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان افزود: تفحص پیکر شهدا موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌شود و امروز وظیفه‌ داریم تا راه شهدا را به‌درستی ادامه دهیم و ارزش‌های آن‌ها حفظ کنیم‌.

وی گفت: استان سمنان دارای 120 شهید مفقود‌الاثر است که تا کنون 80 درصد نمونه‌برداری از DNA خانواده شهدای مفقودالاثر استان انجام شده است که مابقی آنها به زود انجام خواهد شد.

سلامی متذکر شد: سپاه پاسداران استان از سال‌های گذشته اقدامات ارزشمندی از جمله گرفتن DNA از خانواده‌های مفقودین راشروع  کرده و امیدواریم در چهلمین سال دفاع مقدس نمونه‌برداری از خانواده شهدا را به پایان برسانیم و کار به کمیته جستجو سپرده شود.

این مسئول متذکر شد: با همکاری سپاه و بسیج، ارتش، ناجا و جهاد استان پس از مشخص شدن آمار دقیق شهدای مفقود استان، کمیته بازخوانی عملیات‌ها جهت دریافت اطلاعات نقطه‌ای تشکیل خواهد شد که ان‌شاءلله هر چه سریع تر شهدای مفقود استان سمنان تعیین تکلیف شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها