معرفی کتاب؛

«در رکاب علمدار»

«در رکاب علمدار» عنوان کتابی است درباره زندگی و شهادت مدافع حرم «حامد جوانی» که به قلم «سید غفار هاشمی» به رشته تحریر درآمده است.
کد خبر: ۴۴۰۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳ - 01February 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، «در رکاب علمدار» عنوان کتابی است درباره زندگی و شهادت مدافع حرم «حامد جوانی» که به قلم «سید غفار هاشمی» به رشته تحریر درآمده است.

اثر فوق به زندگی‌نامه مدافع حرم استان آذربایجان‌شرقی، شهید «حامد جوانی» پرداخته و به رشادت‌های این شهید بزرگوار در سوریه اشاره می‌کند.

کتاب 152 صفحه‌ای «در رکاب علمدار» سید غفار هاشمی توسط انتشارات «معبر آسمانی» و به شمارگان 1000 جلد در بهمن‌ماه 1399 به چاپ رسیده است.

متن وصیت‌نامه شهید «حامد جوانی» که در کتاب فوق چاپ شده است به شرح زیر می‌باشد:

بسم الله‌الرحمن‌الرحیم

«السلام علیک یا اباعبدالله الحسین علیه السلام»

یا حسین تا آخرین قطره خون نمی‌گذاریم دوباره خواهرت به اسارت برود. تنها دلخوشی من برادرزاده‌ام علی است که وقتی او بزرگ شد بگویند که عمویت برای دفاع از حرم زینب(س) رفته و شهید شده است، بگذارید علی افتخار کند.

مادر عزیزم اگر بنده توفیق شهادت پیدا کردم و برای من مجلس یادبود گرفتید در عزای من گریه نکنید چرا که دشمنان اسلام شاد و خرم می‌شوند و اگر گریه کنی در روز قیامت حلال نمی‌کنم و نیز مادرم، بنده انشالله در این سفر که به سوریه می‌روم عمودی می‌روم و افقی به ایران بازمی‌گردم و نیز به گروه موزیک لشکر بگوئید چون من با شما سابقه دوستی و همکاری داشتم موقع ورود پیکر من به تبریز به صورت عالی و منظم به نواختن موزیک بپردازید.

پدر عزیزم به دلم افتاده که این آخرین سفر من به سوریه می‌باشد و می‌دانم که شهید خواهم شد لذا از صمیم قلب مرا حلال کنید.

ای عاشقان اهل بیت رسول‌الله! من خیلی آرزو داشتم که 1400 سال پیش بودم و در رکاب مولایم امام خامنه‌ای لبیک گفته و از اهل بیت پیامبر دفاع بکنم؛ لذا به همین منظور عازم دفاع از حرمین به سوریه می‌شوم و آرزو دارم همچون حضرت عباس(ع) در دفاع از خواهر بزرگوارشان شهید بشوم.

94/01/25
حامد جوانی

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها