یوسفیان ملا در گفتگو با «دفاع پرس»:

همه باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی، "بسیجی وار" عمل کنند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه ما امروز در مقابل تهدیدات و تحریم های دشمن، راهی جز تکیه بر اقتصاد مقاومتی نداریم، گفت: همه مسئولان و مردم باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی، "بسیجی وار" عمل کرده و با صرفه جویی و پرهیز از خرید کالاهای خارجی به مقاوم شدن اقتصاد در مقابل ضربه های گاه و بیگاه دشمنان کمک کنند.
کد خبر: ۴۳۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۹ - 17March 2015

همه باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی،

عزت الله یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس در آسیب شناسی دلایل و چرایی عدم تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی و اهداف آن گفت: آنچه که مسلّم است، اقتصاد مقاومتی مدّ نظر رهبر معظم انقلاب به صورت عملی شکل نگرفته و محقق نشده است.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر قوانین مصوب مجلس در این زمینه مثل قانون کسب و کار و همچنین قانون رفع موانع تولید بدرستی اجرا شود می تواند در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی تاثیرات مثبتی داشته باشد، افزود: متاسفانه در این زمینه تنها به برگزاری جلسات و سمینارها بسنده شده و برای اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی درستی انجام نگرفته است.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس با تاکید بر لزوم توجه جدی تمام دستگاهها خصوصا دولت به این مقوله حیاتی در سال 94 تصریح کرد: ضروری بود هر سه قوه برای خود و دستگاههای تحت مدیریتشان در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی، یک نقطه هدف، مسیر و بازه زمانی تعیین می کردند، برای مثال باید به وزارت صنعت تکلیف می شد که باید برای رسیدن به این هدف، یک سری اقدامات را انجام داده و ظرف مدت زمانی معین به هدف دست یابد.

یوسفیان ملا ادامه داد: همچنین دستگاههای فرهنگی نظیر رسانه ملی باید برای فرهنگ سازی و سوق دادن مردم به سمت استفاده از تولیدات و محصولات داخلی و پرهیز از خرید کالاهای خارجی اقدام می کردند تا اهداف عالی سیاستهای اقتصاد مقاومتی به صورت واقعی و عملی محقق شوند.

وی با بیان اینکه اگر همه این اقدامات رخ می داد و متولی تعیین می شد، قطعا افق های روشنتری در تحقق اقتصاد مقاومتی در سال 93 دیده می شد، بیان کرد: بر همین اساس در سال جدید همه دستگاهها باید با برنامه ریزی و تعیین سهم در تحقق اقتصاد مقاومتی به این سمت حرکت کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در بخش دیگری از اظهاراتش و در پاسخ به سوالی درباره اهمیت اقتصاد مقاومتی در شرایط امروز کشور خاطرنشان کرد: اهمیت اقتصاد مقاومتی به این دلیل است که ما امروز در مقابل تهدیدات و تحریم های دشمن راهی جز تکیه بر این اقتصاد نداریم و باید با افزایش تولید، اشتغال و صادرات، زیرساخت های اقتصادی را مستحکم کنیم.

یوسفیان ملا در پایان با بیان اینکه اجرای صحیح سیاستهای اقتصاد مقاومتی ابزار کلیدی مقابله با تحریم است، گفت: در بخش اقتصادی نیز باید بسیجی وار عمل کنیم و مردم هم باید وارد صحنه شوند و با صرفه جویی و پرهیز از خرید کالاهای خارجی به مقاوم شدن اقتصاد ملی در مقابل ضربه های گاه و بیگاه دشمنان کمک کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار