خبرنگار دفاع پرس گزارش می‌دهد

گل‌های لاله‌ای از ارتش و سپاه که در یادمان عملیاتی رمضان آرامیده‌اند

سال‌های گذشته کمتر کاروانی به یادمان پاسگاه زید سر می‌زد و یادمانی غریب بود اما در سال‌های اخیر کاروان‌های بی‌شماری به اینجا و منطقه عملیاتی رمضان می‌آیند.
کد خبر: ۴۳۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱ - 15March 2015

گل‌های لاله‌ای از ارتش و سپاه که در یادمان عملیاتی رمضان آرامیده‌اند

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، یادمان عملیات رمضان در محل دفن 12 شهید گمنام پاسگاه زید اگر چه به گفته راوی، سالهای گذشته کمتر کاروانی به آن سر میزد و یادمانی غریب بود اما در سالهای اخیر کاروانهای بیشماری به پاسگاه زید و منطقه عملیاتی رمضان میآیند.

چهار گوشهی ساختمان یادمان زید به تصاویر شهدا مزین شده است، در انتهای یکی از گوشههای یادمان عکسی از شهدای به شهادت رسیده ارتش در عملیات رمضان به چشم میخورد. سردار شهید وحید رزاق، شهید غلامحسین عارف، شهید عزیزالله قیماق فروش، شهید غلامرضا آیینی و شهید اهل سنت نورمحمد بانی زاده اصل از استان گلستان، همه از شهدای عملیات رمضان هستند که در تیر ماه سال 61 مصادف با ماه مبارک رمضان در خاکهای تفتیده جنوب و گرمای جانسوز تابستان این منطقه به شهادت رسیدند و امروز محل شهادت آنان زیارتگاه زائرانی شده است که از راههای دور و نزدیک برای پیمان مجدد با شهدا آمدهاند.

به یاد لالههای پر پر شده هشت سال دفاع مقدس روی هر مزار شهید گلدانی از گل لاله قرار دارد که نوای اذان از بلندگوهای یادمان پاسگاه زید به گوش میرسد و زائران آماده اقامه نماز در کنار قبور شهدا به جماعت حاج حسین یکتا میشوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار