نائب رئیس مجلس شورای اسلامی:

آثار مثبت بودجه سال ۱۴۰۰ باید در زندگی مردم خودنمایی کند

قاضی‌زاده هاشمی گفت: بودجه سال آینده با نگاه ویژه ای بررسی شده و به دنبال اصلاح بنیادی بودجه ریزی کشور است تا آثار مثبت آن در زندگی مردم و توسعه جامعه ملموس باشد.
کد خبر: ۴۳۳۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۱ - 24December 2020

آثار مثبت بودجه سال ۱۴۰۰ باید در زندگی مردم خودنمایی کندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‎پرس، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی امروز در نشست مشترک با اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل، با اشاره به دریافت لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ از سوی دولت و آغاز بررسی آن در کمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تغییرات اساسی در بودجه سال آینده و نگاه ویژه به توسعه متوازن از سوی نمایندگان مردم در خانه ملت مورد توجه است.

وی با بیان اینکه نگاه‌ها باید به نحوه تأمین منابع در بودجه تغییر یابد، افزود: مجلس یازدهم به دنبال تصویب بودجه‌ای برای رونق اقتصادی و نیز حل مشکل بیکاری در کشور است و امیدواریم با عزم جدی که در همکارانمان در مجلس داریم این امر محقق شود.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کار کارشناسی با توجه به تمام جوانب و بخش‌های مختلف در کشور بودجه ریزی را دارای حساسیت خاصی کرده و نمی‌توان بدون مطالعات علمی و کارشناسی و عجولانه بودجه کشور را به تصویب رساند.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه آثار بودجه ریزی صحیح در کشور باید در زندگی مردم و بخش‌های مختلف جامعه خودنمایی کند افزود: تورم و نابسامانی قیمت کالاهای مورد نیاز مردم به خاطر کسری بودجه‌ای است که در کشور شاهد هستیم که برای ساماندهی این وضعیت مدیریت جهادی در پیش گرفت.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی به توسعه نامتوازن کشور اشاره کرد و گفت: با اینکه تمام دولت‌ها شعار عدالت و توسعه متوازن کشور را داده اند ولی متأسفانه تعابیر و تفاسیر مختلف در این حوزه موجب به وجود آمد شرایط کنونی کشور شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای عدالت و توسعه متوازن، اقتصاد مولد باید در کشور نهادینه شده و نیز توجه به نوع سرمایه گذاری ها در استان‌ها از طریق ایجاد تبعیض مثبت در سرمایه گذاری در برنامه‌های اقتصادی و توسعه‌ای مد نظر قرار گیرد.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه مردم در تمام دیدارها و سخنان خود از عدم توسعه و نگاه تبعیض آمیز به استان‌ها گلایه مند هستند، گفت: توسعه نامتقارن و نامتوازن یکی از مهمترین مسائل اقتصادی کشور است که نتیجه این عدم نگاه عادلانه در استان‌های کشور قابل مشاهده است.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: توجه ویژه به زنجیره تولید و ایجاد ارزش افزوده در عرصه اقتصادی حائز اهمیت بوده و اگر این زنجیره در برنامه ریزی های توسعه‌ای استان‌ها مورد توجه قرار گیرد می‌تواند ایجاد ثروت کرده و بر مشکل بیکاری جوانان تحصیلکرده فائق آید.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار