دفاع‌پرس بررسی کرد؛

شرکای رژیم صهیونیستی در جنایت علیه فلسطینی‌ها/ حمایت از فلسطین با عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها امکان‌پذیر نیست

این روز‌ها مراکش هم با ژست حمایت از مسئله فلسطین به جرگه کشور‌هایی که نمایش عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها را راه‌انداخته‌اند، پیوسته است.
کد خبر: ۴۳۱۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۱ - 16December 2020

شرکای رژیم صهیونیستی در جنایت علیه فلسطینی‌ها/ حمایت از فلسطین با عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها امکان‌پذیر نیستگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: ۲۵ شهریور سال جاری وزیران خارجه امارات متحده و بحرین، پیمان عادی‌سازی روابط با اسرائیل را در کاخ سفید و با حضور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا امضا کردند.

پس از این توافق بود که کارشناسان هدف از پروژه عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها را به‌دست آوردن دستاورد سیاسی و نجات ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و همچنین سرو سامان دادن به اوضاع نتانیاهو در اسرائیل عنوان کردند.

نکته مهم این است که امارات و بحرین با اقدامی که در تضاد با آرمان فلسطین بود می‌خواستند باعث نجات رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر اسرائیل شوند که با در بسته روبه‌رو شدند، زیرا هم ترامپ در انتخابات آمریکا شکست خورد و هم اینکه وضعیت نتانیاهو در رژیم صهیونیستی وخیم‌تر از قبل شد.

پس از امارات و بحرین، سودان هم اعلام کرد که روابطش با صهیونیست‌ها عادی‌سازی شده است؛ در واقع کشور‌های امارات، بحرین و سودان قبلا هم روابط حسنه‌ای با رژیم صهیونیستی داشتند، اما این بار فقط این دست از شعار دادن در حمایت از آرمان فلسطین کشیدند و روابط خود را علنی کردند.

این روز‌ها نیز توافق عادی‌سازی روابط کشور مراکش با رژیم صهیونیستی در رسانه‌ها اعلام شده است؛ نکته جالب اینجا بود که «ناصر بوریطه» وزیر خارجه مراکش در اظهاراتی گفت که روابط مغرب با اسرائیل حتی پیش از اعلام عادی‌سازی، عادی بوده است؛ در واقع بوریطه بر این نکته صحه گذاشت که روابطشان با صهیونیست‌ها از قبل عادی بوده و فقط این یک نمایش است.

نکته جالب دیگر صحبت‌های «محسن الجزولی» معاون وزیر خارجه مراکش بود؛ وی ضمن دفاع تمام قد از اقدام کشورش در عادی‌سازی روابط با تل‌آویو، مدعی شد که مراکش همواره برای تحقق صلح در منطقه تلاش می‌کند و همچنان به حمایت از مساله فلسطین ادامه می‌دهد!

این ادعای الجزولی در حالی مطرح شد که «محمود الزهار» عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی حماس در پاسخی کوبنده گفت که عادی‌سازانِ روابط در جنایات صهیونیسم علیه فلسطینیان شریک هستند.

در پایان باید گفت که کشور‌هایی مثل مراکش، سودان، بحرین و امارات باید بدانند که حمایت از مساله فلسطین با عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها امکان‌پذیر نیست و این کشور‌ها در جنایات رژیم صهیونیسیتی علیه فلسطینیان شریک هستند.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار