رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور:

نقش سردار «زارعی» در تشکیل واحد جنگال در دفاع مقدس/ راهبرد قوی شدن را در ابعاد مختلف دنبال می‌کنیم

سردار جلالی گفت: سردار زارعی در دوران دفاع مقدس ضمن کشف توطئه‌ها و تهدیدات دشمن از طریق شناسایی رمز‌های تخصصی، با راه‌اندازی واحد جنگال، ارتباطات بسیاری را بین یگان‌ها برقرار کرد.
کد خبر: ۴۳۱۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰ - 14December 2020

نقش سردار «زارعی» در تشکیل واحد جنگال در دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در مراسم یادبود سردار «علی اصغر زارعی» که صبح امروز در این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: این مراسم به‌عنوان بزرگداشت یاد برادر عزیزم سردار دکتر زارعی است که می‌توان او را شهید این حوزه دانست؛ چرا که موضوع شهید و شهادت با نیت، تفکر، عقیده، نیت و باور آمیخته است.

وی افزود: ایشان در هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌ها حضور داشت و در هر حوزه‌ای که به او تکلیف می‌شد، فعالانه ایفای نقش می‌کرد. او در ابتدا و انتهای دفاع مقدس نقش ویژه‌ای در فرماندهی مخابرات و جنگال (جنگ الکترونیک) بر عهده داشت و در زمانی که شناخت کافی از حوزه جنگال وجود نداشت، تلاش زیادی در این حوزه کرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: سردار زارعی در دوران دفاع مقدس ضمن کشف توطئه‌ها و تهدیدات دشمن از طریق شناسایی رمز‌های تخصصی، با بهره‌گیری از ظرفیت جوانان و راه‌اندازی واحد جنگال، ارتباطات بسیاری را بین یگان‌ها برقرار کرد.

سردار جلالی در ادامه با اشاره به اینکه دو برخورد سردار زارعی در مجلس همچون برگ زرین و سند افتخاری برای او در تاریخ ماندگار خواهد شد، گفت: سردار زارعی در دوره‌ای که افتخار نمایندگی مجلس را داشت در برخورد با فرد رشوه‌دهنده‌ای که در دولت نهم برای کسب رأی اعتماد برای مرحوم «کردان» در مجلس حضور داشت، محکم ایستاد و سیلی محکمی به او در صحن مجلس زد؛ همچنین در ماجرای تصویب برجام، راز اشک سردار زارعی دیدن عدم صداقت برخی افراد در خصوص آینده برجام بود.

وی اضافه کرد: ایشان آینده برجام را می‌دید و با بصیرت سیاسی که داشت، می‌دانست آینده برجام چیست. سردار زارعی اعتماد برخی دولتمردان به امضای دشمن را تحمل نمی‌کرد و این گریه یک فرد انقلابی و از سر بصیرت بود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان کرد: او می‌دید که منافع ملی، قربانی منافع حزبی و جناحی می‌شود. او حرف رهبری مبنی بر اینکه به غربی‌ها اعتماد ندارم را درک می‌کرد و آن گریه باید به‌عنوان سنبل غیرت و عزت در ادبیات سیاسی تعریف شود.

سردار جلالی گفت: سردار زارعی با اینکه ۱۲ سال از سپاه دور بود، اما جایگاه سیاسی از شایستگی‌های او کم نکرده بود، یکی از ویژگی‌های بارز سردار زارعی تواضع و اخلاص بود به طوری که اگر متوجه می‌شد اشتباه کرده است به صراحت اعلام می‌کرد و اشتباهش را می‌پذیرفت.

وی اظهار داشت: سردار زارعی در دوران دفاع مقدس تکلیفش را شناخت و به آن عمل کرد و بعد از آن هم در عرصه سیاسی در مجلس همین‌طور بود. وی دنبال زخارف دنیایی نبود و وقتی به او رشوه پیشنهاد کردند، ابوذرگونه برخورد می‌کرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه پاسداری به عضویت رسمی در سپاه نیست، افزود: پاسداری یعنی اعتقاد و وفاداری به نظام، انقلاب و رهبری و اعتقاد به اهداف انقلاب. زارعی یک پاسدار واقعی بود و توانست با منسجم کردن اساتید بسیجی، برای همه دولت‌ها طرح آماده کند. او به بسیج اساتید هویت داد که در شرایط کشور بسیار اثرگذار بود.

سردار جلالی در خصوص خصوصیات اخلاقی سردار زارعی بیان کرد: در مدتی که با سردار زارعی کار می‌کردم، هیچ‌وقت حرفی از مادیات نزد. او یک پاسدار نمونه بود و توانست از پاسداریِ خود پاسداری کند.

وی افزود: او هر زمانی که احساس می‌کرد اتفاقی در کشور می‌افتد، برای ایفای نقش و کنترل شرایط آماده می‌شد. هنگامی که با جمعی از معاونین سازمان پدافند غیرعامل به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی رسیدیم، وقتی که ایشان این راه و مسیر را تأیید کردند، سردار زارعی با عزم و تلاشی مضاعف در این مسیر گام برداشت و این بیانگر ولایتمداری ایشان بود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: متأسفانه در این ایام در حوزه پدافند غیر عامل دو شهید بزرگوار را از دست دادیم؛ شهید محسن فخری‌زاده شهید تخصص، علم، مدیریت در حوزه‌های مختلف فناوری و از چهره‌های به‌نام حوزه پدافند غیرعامل هم در پدافند هسته‌ای، پدافند شیمیایی و زیستی و هم حوزه‌های لیزری و علوم نوین بود.

سردار جلالی خاطرنشان کرد: ان‌شاالله به برکت خون این شهیدان از درون نسل جوان و نخبگان انقلابی کشور و شاگردان این دو شهید بزرگوار، شاهد جایگزین شدن نسل علمی جوانان مومن و انقلابی در عرصه‌های علمی و تحقیقاتی کشور باشیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: بنده با تعاملی که با همراهان و شاگردان این دو شهید داشتم، امیدوارم که در فاصله کوتاه بتوانیم شاهد رشد و نمو نخبگان انقلابی و جوانان کشور و جایگزین شدن نسل جوان و ادامه مسیر راه این شهدای بزرگوار باشیم.

وی ادامه داد: وقتی که رئیس جمهور شکست‌خورده آمریکا که در عرصه‌های مختلف شکست خورده است، موضوع فشار حداکثری با تمرکز همه ظرفیت‌ها و مؤلفه‌ها را علیه ملت ایران دنبال کرد، شاید فکر می‌کرد که کشور ایران در یک زمان کوتاه شکست می‌خورَد و شاهد بودیم که ترامپ چقدر به خودش در این رابطه امید می‌داد که ایران قبل از انتخابات و یا بعد از انتخابات می‌آید و با ما توافق می‌کند؛ این توافق در واقع به معنای پذیرش شکست در برابر دشمن بود؛ اما رهبر معظم انقلاب اسلامی در مقابل، راهبرد مقاومت فعال را انتخاب کردند و فرمودند بین گزینه تسلیم و مذاکره، مقاومت فعال را انتخاب می‌کنیم؛ یعنی ضمن مقاومت هر جایی که لازم باشد یا دشمن دست از پا خطا کند پاسخ او را خواهیم داد.

سردار جلالی عنوان کرد: ما نمی‌توانیم شاهد آن باشیم که شهید فخری‌زاده و دانشمندان شبیه او با دسیسه‌های رژیم صهیونیستی و برخی مزدوران داخلی به شهادت برسند و ما به آن‌ها پاسخی ندهیم.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل با اشاره به شکست دشمن در جریان تحریم‌ها، گفت: وقتی دشمن کارش به جایی می‌رسد که زندان عادل آباد و حصارک کرج ما را تحریم می‌کند و یا برخی مراکز را ۲ الی سه بار تحریم می‌کند، یعنی کفگیر تحریم‌هایش به تهِ دیگ خورده و رو به شکست است. ما امروز نتیجه مقاومت در برابر تحریم را می‌بینیم؛ البته مقاومت باید کامل و جامع باشد.

وی افزود: وقتی می‌بینیم که دشمن تلاش می‌کند از ترفند‌های حملات سایبری به زیرساخت‌ها استفاده کند یا از ترفند‌های امنیتی جهت آشوب استفاده می‌کند و نمی‌تواند راه به جایی ببرد، نشان می‌دهد که مقاومت ما جواب داده است و دنیا امروز از مقاومت ما متحیر است.

سردار جلالی تأکید کرد: امروز راهبرد قوی شدن ما در مقاومت تجلی پیدا کرده و دنیا فهمیده است که ما مقاومت می‌کنیم و در این شرایط پاسخگوی توطئه‌های دشمنان بوده‌ایم و توانستیم در برابر تحریم‌ها با موفقیت بایستیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان کرد: آمریکایی‌ها حتی از راه بهداشت و درمان در حوزه کرونا نیز ما را تحریم کردند و شاهد بودیم که این دیکتاتور‌ها و جلاد‌های کراوات‌زده حتی از کرونا و دارو و درمان این بیماری علیه ما به‌عنوان مکمل فشار استفاده کردند و وزرا و معاونان‌شان رسماً اعلام کردند ما از ظرفیت‌های دارویی علیه ملت ایران استفاده می‌کنیم که این نشان‌دهنده شکست تدبیر دشمن و نمایان شدن علائم پیروزی ملت ایران است.

وی گفت: وقتی که کیت تشخیص کرونا را به همت دانشمندان خود می‌سازیم، یعنی در راهبرد‌های جمهوری اسلامی به موفقیت دست یافته‌ایم که در واقع نتیجه تلاش‌های شهدای بزرگوار است که توانستند در حوزه‌های مختلف، توانمندی خود را به اثبات برسانند.

سردار جلالی تأکید کرد: ما باید پاسخ رژیم صهیونیستی را بدهیم؛ چرا که عدم پاسخگویی، دشمن را دچار اشتباه استراتژیک می‌کند و باعث می‌شود که فکر کنند از آن‌ها واهمه داریم؛ در حالی که ملت ما بسیار قوی است و راهبرد قوی شدن را که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان شده است در ابعاد مختلف دنبال می‌کند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه امروز علائم شکست در دشمن نمایان شده است، افزود: پاسخ به دشمن حتماً نباید نظامی و امنیتی باشد، بلکه می‌تواند سایبری، فنی، قانونی و حقوقی باشد؛ مثلاً حرکت اخیر مجلس در خصوص اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها یک پاسخ سیاسی قاطع ملت ایران توسط مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مردم به دشمنان بود که با رأی قاطع به تصویب رسید.

سردار جلالی در پایان عنوان کرد: شهید زارعی در زمینه مواجهه و مذاکره با دشمن همواره تأکید داشت که باید تعهد و حرکت به سوی توافق گام به گام باشد؛ یعنی یک گام ما برداریم و یک گام طرف مقابل و به همین خاطر اشک ریخت و اگر به پیشنهاد وی عمل می‌شد، امروز از دشمن در حوزه برجام عقب نبودیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار