چهل‌سالگی سرو/

دو فرمانده معروف دفاع مقدس که طلبه بودند+ سند

شاید خیلی‌ها ندانند، اما جالب است بدانید که دو فرمانده معروف دفاع مقدس از قشر «روحانیت» بودند که در دفاع مقدس حضور داشتند.
کد خبر: ۴۳۰۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۲ - 10December 2020

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «طلاب» و «روحانیت» نیز همانند اقشار دیگر جامعه در دفاع مقدس نقش ایفا کردند؛ از فعالیت‌های تبلیغی گرفته تا فرماندهی رزمی و حتی یک داوطلب اعزامی ساده که مانند دیگر بسیجی‌ها در جبهه‌ها می‌جنگیدند.

بر اساس آمارها، «طلاب» و «روحانیت» بیشترین حضور را در عرصه‌های مختلف جنگ تحمیلی، نسبت به دیگر اقشار جامعه داشته است و نقش‌های متعددی از قبیل: مدیریت جنگ تحمیلی - ترغیب و دعوت دیگران - تقویت ایمان و قدرت معنوی رزمندگان - حضور در جبهه‌ها - ترویج ارزش‌های اخلاقی و آموزش دینی - حفظ روحیه جهادی در جامعه - پیشتیبانی از دفاع مقدس - پیشتازی در جهاد و شهادت - حفظ نیروها بعد از عملیات و کمک به فرماندهان - نقش مثبت در دوران اسارت را برعهده داشته‌اند.

بیشتر بخوانید:

* روحانیون؛ از ترغیب مردم برای حضور در جبهه تا پیشتازی در جهاد و شهادت

شاید خیلی‌ها ندانند؛ اما جالب است بدانید که شهیدان «عبدالحسین برونسی» و «محمود کاوه» نیز از قشر «روحانیت» بودند که در دفاع مقدس، مسئولیت فرماندهی را برعهده داشتند؛ اما تاکنون، کمتر به این موضوع پرداخته شده است. در این راستا، اخیراً دو سند در این رابطه منتشر شده است که ثابت می‌کند این شهیدان والامقام، در دروس حوزوی شرکت داشتند.

شهید «عبدالحسین برونسی»

این دو فرمانده شهید معروف، روحانی بودند+ سند

«مسئولین محترم ذی‌ربط
ضمن اهداء سلام و دعای خیر

احتراماً معروض می‌دارد با توجه به تحقیقات به‌عمل آمده از دوستان سپاهی و روحانی شهید بزرگوار «عبدالحسین برونسی»، قبل از انقلاب در دروس حوزوی شرکت می‌نموده و طبق تعابیر شاهدان عینی، پایان مقدمات و شروع لمعتین را دارا پوده. امید است مساعدت مقتضی مبذول گردد.

سرپرست مدرسه علمیه سلیمانیه»

این دو فرمانده شهید معروف، روحانی بودند+ سند

 

شهید «محمود کاوه»

این دو فرمانده شهید معروف، روحانی بودند+ سند

«ریاست محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی

سلام علیکم

با صلوات بر حضرت محمد و آل محمد (صلى‌الله علیه وآله) احتراماً پایه تحصیلی شهید والامقام «محمود کاوه» فرزند «محمد» صادره از «مشهد» شماره‌شناسنامه ۱۲۰۰ به شناسه طلبگی ۵۵۱۱۱۲۰۹۰۸، اتمام سطح یک بوده است.

مسئول دبیرخانه و مشمولین
مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان»این دو فرمانده شهید معروف، روحانی بودند+ سند

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار