دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

سابقه تقلب و شورش در انتخابات‌ آمریکا

بررسی تاریخ انتخابات‌های آمریکا نشان می‌دهد که وقوع ناآرامی و حتی درگیری خونین پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا امری سابقه‌دار است.
کد خبر: ۴۲۵۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۰ - 06November 2020

سابقه تقلب و شورش در انتخابات‌های آمریکاگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: انتخابات روز سه شنبه ریاست جمهوری در آمریکا رکوردی جدید را در تاریخ این کشور در رقم شرکت دهندگان ثبت خواهد کرد که بر اساس پیش بینی‌ها ۶۷ درصد واجدان شرایط در انتخابات شرکت کرده باشند.در این میان همانگونه که مردم شهرهای آمریکا با توجه به اتفاقات ماه‌های اخیر در رویارویی های خیابانی پیش از انتخابات از ترس به آشوب کشیده شدن کشور با تدابیر امنیتی چون تخته کوب کردن درب مغازه ها و خرید اسلحه به استقبال روز رای گیری رفتند، اکنون با اعلام پیروزی پیش از پایان یافتن شمارش تمامی آراء مأخوذه از سوی هر دو رقیب و متهم کردن طرف مقابل به تقلب یا تلاش برای فرا از شکست جاکعه شرایط ملتهبی را تجربه می‌کند.

درحالی‌که بی‌اعتمادی به سیستم انتخاباتی از طرف ترامپ مکرراً اعلام می‌شود دوقطبی شدن کم سابقه جامعه آمریکا در جریان انتخابات ریاست جمهوری اخیر موجب شده تا بسیاری از امکان کشیده شدن خشونت به خیابان‌ها میان طرفداران دو طیف رقایت و در نتیجه وقوع شورش، درگیری و نزاع خیابانی ابراز نگرانی کنند.

در این میان بررسی تاریخ انتخابات‌های آمریکا نشان می‌دهد که وقوع ناآرامی و حتی درگیری خونین پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا امری سابقه‌دار می‌باشد.

در یک نمونه صبح روز پس از انتخابات ریچارد نیکسون چندین اعتراض بویژه در واشنگتن روی داد و طی آن شیشه مغازه شکسته شدند. مارچرز رقیب نیکسون انتخابات را «تقلب» و «حقه» خواند و آن را یک کلاهبرداری عمومی اعلام کردند.

در سال ۲۰۰۰ فلوریدا شاهد اعتراض پرسروصدای فعالان محافظه کار برای جلوگیری از بازشماری آرا بود جایی که بوش پسر با فاصله بسیار اندکی توانست الگور را شکست داده و از طریق پیروزی در فلوریدا به کاخ سفید راه یابد.

«در سال ۱۸۹۶»، هنگامی که ویلیام مک کینلی از حزب جمهوری خواه انتخاب شد طرفداران نامزد رقیب شورش کردند.

اما اعتراض به نتایج انتخابات در سال ۱۹۸۹ به قتل عام مشهور به ویلمینگتون در کارولینای شمالی انجامید که گفته می‌شود دراین جدال میان طرفداران دو حزب رقیب بیش از ۳۰۰ نفر کشته شدند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار