جایزه کتاب سال دفاع مقدس-6/ سردار برقی روایت کرد

امام خمینی(ره) درباره جزایر مجنون به محسن رضایی چه گفت؟

احمد آقای خمینی از تهران با آقامحسن تماس می‌گیرند و می‌گویند امام دعاگوی شما هستند و پیام فرستادند که از جزیره شمالی غافل نشوید.
کد خبر: ۴۱۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۵ - 22February 2015

امام خمینی(ره) درباره جزایر مجنون به محسن رضایی چه گفت؟

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، سردار برقی در آیین اختتامیه شانزدهمین جایزه کتاب سال دفاع مقدس که همزمان با سالروز عملیات خیبر در باغ موزه دفاع مقدس تهران برگزار شد، به بیان خاطرهای از این عملیات پرداخت و گفت: پس از گذشت سالها از جنگ، از رزمندهها و فرماندهان دفاع مقدس بسیار گفته شده است اما از فرمانده اصلی دفاع مقدس یعنی امام خمینی(ره) کم گفتهایم.

وی افزود: روزی به خاطر درگذشت پسر محسن رضایی به منزل ایشان رفتیم. من در آنجا به ایشان گفتم که خاطرهای از شما و امام شنیدهام، آیا شما تایید میکنید و ایشان پس از شنیدن آن خاطره گفت بله. اکنون من آن خاطره را تاکنون برای جمعی نگفتهام برای شما بیان میکنم.

سردار برقی ادامه داد: در عملیات خیبر از 3 محور عملیات را انجام دادیم که در دو محور موفق نشدیم و در نتیجه بر یک محور یعنی جزایر شمالی و جنوبی مجنون متمرکز شدیم. احمد آقای خمینی از تهران با آقامحسن تماس میگیرند و میگویند امام دعاگوی شما هستند و پیام فرستادند که از جزیره شمالی غافل نشوید.

وی تصریح کرد: آقامحسن با این پیام امام، مضطرب میشوند و چند نفر از نیروهای اطلاعات و عملیات را مامور میکنند تا به شناسایی جزیره شمالی بپردازند. نیروها متوجه میشوند که کماندوهای عراقی در لابلای نیزارها کمین کردهاند تا به وقت مناسب به رزمندگان حمله کنند. با دستور آقامحسن، شبانه رزمندگان اسلام به آنها یورش میبرند و قلع و قمعشان میکنند.

این فرمانده دفاع مقدس بیان کرد: امام به آقامحسن پیام دادند که جزایر باید حفظ شود به هر صورتی که شده. پس از پایان عملیات آقامحسن و جمعی از فرماندهان جهت ارائه گزارش خدمت امام میرسند. برادر رضایی میگوید من گزارش میدادم که امام گفت از جزیره خیالتان راحت است؟ من گفتم خط پدافندی زدهایم. امام در خلال صحبتهای فرمانده کل سپاه 3 بار این جمله را تکرار میکنند.

وی افزود: پس از پایان جلسه، آقامحسن به رحیم صفوی میگوید: از تاکیدات امام مضطربم، نیروها را بفرستید شناسایی کنند. نیروها به شناسایی میروند و متوجه میشوند دوباره همان اتفاق تکرار شده است. اگر آن تاکیدات امام نبود و در دل آقامحسن دلشوره ایجاد نمیشد، جزایر از دست میرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار