در سی و پنجمین جلسه سینما روایت رونمایی می شود

مستند "نبرد بلد"، با موضوع نفوذ معنوی انقلاب اسلامی در کشور عراق

مستند «نبرد بَلَد» با موضوع جنگ نیروهای مردمی و ارتش عراق با تروریست های داعش و نفوذ معنوی انقلاب اسلامی در کشور عراق در جلسه این هفته سینما روایت، رونمایی می شود.
کد خبر: ۴۱۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۳ - 21February 2015

مستند

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، مستند «نبرد بَلَد» با موضوع جنگ نیروهای مردمی و ارتش عراق با تروریستهای داعش و نفوذ معنوی انقلاب اسلامی در کشور عراق در جلسه این هفته سینما روایت، رونمایی می شود.

مستند«نبرد بَلَد» ذبه کارگردانی روح الله رفیعی، تولید شده است. این مستند درباره عملیات آزاد سازی شهر «عزیز بَلَد» در کشور عراق است که مدتی توسط تروریست های داعش اشغال شده بود. این منطقه در کنار جاده بغداد به سامرا قراردارد و مزار امامزاده «سید محمد» عموی گرامی حضرت قائم(عج) در این منطقه واقع شده که برای مردم عراق از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

روح الله رفیعی در مستند «نبرد بَلَد» با نیروهای خط کش عراقی برای آزاد سازی شهر همراه شده است. مستند علاوه بر شهر نبرد ها در این منطقه نگاهی به نفوذ فرهنگی انقلاب اسلامی در کشور عراق دارد.

رفیعی در اینباره می گوید: شیعیان عراق به خصوص جوانان طی دوران حکومت صدام و بعد از آن با آمدن آمریکایی ها، کاملا بی هویت شده بودند. تا پیش از هجوم تروریست های داعش و آغاز نبرد با آنها جوانان عراقی در کافی نت ها یا مشغول فیسبوک بودند یا در قهوه خانه ها به سر می بردند. اما بعد آغاز درگیری ها و به خصوص با فتوای آیت الله سیستانی برای جهاد قضیه کاملا برعکس می شود.

«نبرد بَلَد» در سی و پنجمین جلسه سینما روایت رونمایی خواهد شد و جلسه نقد وبررسی آن با حضور کارگردان برگزار می شود.

در این جلسه همچنین مجموعه ۳ جلدی «مبانی سینما» از سری کتاب های سینمایی نشر ساقی معرفی خواهد شد.

«مبانی سینما» نوشته ویلیام فیلیپس مدرس سینما است. این کتاب یکی از منابع جامع در زمینهی مطالعات سینمایی به شمار میآید. ویرایش دوم این کتاب، ترکیبی سنجیده و آسانفهم از اطلاعات فنی ـ تخصصی و تحلیلهای تاریخی ـ فرهنگی است که آشنایی نسبتاً کامل و چندبعدی خوانندگان با مباحث مطرح سینمایی را در پی دارد. نویسنده در عین احترام فراوان به اصول سینما، به شکلی مفید و مبتکرانه میکوشد مهارت نقادی خوانندگان کتابش را برانگیزد و بپرورد؛ مهارتی که همهی ما برای تجزیه و تحلیل فیلمها نیاز داریم. اساساً درک این نکته که رسانهی سینما به مراتب جامعتر و پیچیدهتر از تصویری است که بر پردهی سینما نقش میبندد، به ما کمک میکند تا از سادهسازیها و بحثهای کلیشهای رایج دربارهی سینما بپرهیزیم.

«مبانی سینما» در سه جلد با ترجمه رحیم قاسمیان، توسط نشر ساقی منتشر شده است.

سی و پنجمین جلسه سینما روایت، روز یکشنبه ۳ اسفندماه، راس ساعت۱۷ ( ۵ بعد از ظهر) در مجتمع فرهنگی اسوه واقع در خیابان انقلاب اسلامی، نبش بهار جنوبی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار