فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی نیروهای مسلح:

۶۵ درصد سربازان ارتش باید امسال آموزش‌های مهارتی را فرابگیرند

سردار سید مهدی فرحی با تأکید بر اینکه امسال ۶۵ درصد سربازان ارتش باید آموزش مهارتی را طی کنند، گفت: خوشبختانه حدود ۱۵ درصد سربازان ورودی نیرو‌های مسلح دارای مهارت هستند.
کد خبر: ۴۱۵۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹ - 13September 2020

سردار فرحی: ۶۵ درصد سربازان ارتش باید آموزش‌های مهارتی را ببینند/ اجرای مهارت آموزی در ارتش از مأموریت‌های اصلی ما استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «سید مهدی فرحی» فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی نیروهای مسلح با سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش دیدار و گفت‌وگو کرد.

سردار فرحی در حاشیه دیدار با فرمانده کل ارتش، درباره موضوعات مطرح شده در این دیدار اظهار داشت: امسال ۶۵ درصد سربازان ارتش باید آموزش مهارتی را طی کنند؛ اما با توجه به مسئله کرونا و مشکلاتی که در رابطه با تحقق برنامه‌ها به وجود آمده است، برنامه‌های ابتکاری ازجمله آزمون‌های ادواری و مهارت در محیط واقعی کار پیش‌بینی شده است.

تا سال ۱۴۰۱ همه سربازان باید یک تخصص را آموزش ببینند
فرمانده قرارگاه مهارت آموزی گفت: خوشبختانه بین ۱۰ تا ۱۵ درصد سربازان ورودی نیرو‌های مسلح دارای مهارت هستند که از آن‌ها آزمون گرفته شده و مدرک به آن‌ها اعطا می‌شود و همچنین با مجوز صادره، کارگاه‌های واجد شرایط نیرو‌های مسلح به عنوان محیط کار واقعی به رسمیت شناخته شده و افراد شاغل در آن‌ها می‌توانند گواهی مهارت آموزی بگیرند.

سردار فرحی خاطرنشان کرد: تاکنون بالغ بر دو هزار و ۸۰۰ کارگاه ارتش ثبت شده است. تا سال ۱۴۰۱ همه سربازان باید حداقل یک تخصص را آموزش ببینند و حداقل ۳۰ درصد از سربازان منقضی خدمت باید به اشتغال برسند و در این راستا سامانه ماهرسان طراحی شده است که سرباز در پایان خدمت وارد این سامانه شده و با رصد، هدایت، حمایت و تسهیل‌گری ان‌شاءالله به اشتغال برسد.

اجرای مهارت‌آموزی از مأموریت‌های اصلی ارتش است
وی ادامه داد: فرمانده کل ارتش در این دیدار گفتند که مهارت آموزی سربازان کار بسیار مهمی است و از آنجا که مطالبه مقام معظم فرماندهی کل قواست، برای ارتش جمهوری اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ این موضوع جز مأموریت‌های ارتش است و این‌طور نیست که مهارت آموزی جز مأموریت‌های کم اهمیت ما تلقی شود، بلکه این موضوع مثل سایر مأموریت‌ها جز مأموریت‌های اصلی آجا بوده و آجا به این موضوع اعتقاد دارد.

سردار فرحی خاطرنشان کرد: امیر موسوی تأکید داشتند که دشمنان و معاندین، سربازی را مورد هجمه قرار داده و به دنبال تضعیف آن هستند؛ اما آجا برای مقابله با این هجمه، برنامه‌ریزی کرده است و مسئله سربازی برای ما (ارتش) آن‌قدر اهمیت دارد که ما برای مدیریت و هدایت آن قرارگاه حضرت علی اکبر علیه السلام را تشکیل داده‌ایم.

بر اساس این گزارش، سردار فرحی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی و سردار «موسی کمالی» مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی با امیر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی و امیر «محمودی» معاون اجرایی و مسئول مهارت آموزی ارتش دیدار کردند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار