قائم‌مقام مدرسه حکمرانی شهید بهشتی عنوان کرد؛

تدوین پروژه ملی «حکمرانی»/ برداشته شدن گام نخست راه‌اندازی آزمایشگاه حکمرانی

محمدجواد نصرالله‌زاده گفت: اقدامات اولیه در خصوص راه‌اندازی آزمایشگاه حکمرانی صورت گرفته است که راه‌اندازی آن کمک شایانی به موضوع حکمرانی خواهد کرد.
کد خبر: ۴۱۴۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶ - 08September 2020

تدوین طرح کلان پروژه ملی در حوزه حکمرانیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، «محمدجواد نصرالله‌زاده» قائم‌مقام مدرسه حکمرانی شهید بهشتی و عضو هیأت علمی دانشگاه عالی دفاع ملی در افتتاحیه اولین دوره تربیت مدرس شهیده «مریم فرهانیان» با محوریت زن و خانواده و حکمرانی اسلامی که صبح امروز در محل این مدرسه برگزار شد، اظهار داشت: کشور‌های مختلف در دنیا به دلیل اهمیت کارکرد مدارس حکمرانی به سمت تشکیل این نوع مدارس حرکت کردند به نحوی  که اکنون ۱۵۰ مدرسه حکمرانی در کشور‌های مختلف راه‌اندازی شده است.

وی افزود: بر این اساس در کشورمان نیز اولین مدرسه حکمرانی با نظر موافق فرمانده معظم کل قوا در دانشگاه عالی دفاع ملی (داعا) تشکیل شده است.

نصرالله‌زاده با اشاره به اینکه دوره‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت ازجمله دوره‌های این مدرسه است، گفت: آموزش حکمرانان، تولید علم، گفتمان‌سازی، تجزیه و تحلیل حکمرانی در گام اول انقلاب ازجمله مأموریت‌های پیش‌بینی شده برای مدرسه حکمرانی شهید بهشتی است.

قائم‌مقام مدرسه حکمرانی شهید بهشتی تألیف ۵۰ سیاست‌نامه حکمرانی و برگزاری ۴۰ نشست تخصصی و دوره آموزشی استانداران را ازجمله اقدامات صورت گرفته توسط این مدرسه برشمرد.

وی عنوان کرد: اقدامات اولیه در خصوص راه‌اندازی آزمایشگاه حکمرانی صورت گرفته است که راه‌اندازی آن کمک شایانی به موضوع حکمرانی خواهد کرد.

عضو هیأت علمی داعا افزود: ۲۰۰ رساله دکترا را نیز در ۱۲ حوزه مرتبط با حکمرانی سازماندهی کردیم که طرحی کلان و پروژه ملی محسوب می‌شود.

انتهای‌پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار