مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس:

شعر توانایی صدور فرهنگ و اندیشه انقلاب را به دنیا دارد

سرهنگ پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» با بیان اینکه کتاب مجموعه شعر آیینی «شمس الشرف» اثر فاخر و ارزشمندی است گفت: شعر می‌تواند در صدور فرهنگ و اندیشه انقلاب و آیین دینی به دنیا موثر و نقش آفرین باشد.
کد خبر: ۴۱۱۷۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸ - 20August 2020

شعر توانایی صدور فرهنگ و اندیشه انقلاب را به دنیا داردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، سرهنگ پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس امروز در مراسم رونمایی از کتاب مجموعه شعر آیینی «شمس الشرف» نوشته حجت‌الاسلام «محمدحسین انصاری‌نژاد» مسئول ادبیات و انتشارات این اداره‌کل که با حضور رئیس بسیج هنرمندان سپاه فجر فارس و جمعی از هنرمندان، شاعران و نویسندگان استان در سالن جلسات اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان برگزار شد با بیان اینکه نویسنده کتاب یکی از شاعران برجسته شعر آیینی کشور است که در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز شعر خوانی داشتند اظهار داشت: شعر می‌تواند در جهت ترویج و صدور فرهنگ و اندیشه انقلاب و آیین‌های مذهبی و دینی به دنیا موثر واقع شود و در این خصوص نقش آفرین باشد.

کوشکی با اشاره به ایننکه اندیشه زیبا و بازی که خداوند به انسان اعطاء کرده که باید این اندیشه را در مسیر موثر و مفید به کار گرفت گفت: شعر توانایی افزایش بعد و توانایی انقلاب و فرهنگ را دارد که این موضوع نشانگر جایگاه و تاثیرگزاری شعر است.

وی در ادامه به بیان یکی از اشعار کتاب «شمس الشرف» پرداخت و گفت: نقش شعر کوتاه است، ولی روح را باز و انبساط می کند و خیلی از مردم جامعه انبساط روحی ندارند و این یکی از مشکلات کنونی جامعه است و این شعر است که قبض روح در جامعه ایجاد می‌کند و باعث جلوگیری از انجام فعالیت های دینی می شود.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس تصریح کرد: تاریخ، بزرگان، شهدای کربلا در این کتاب یاداوری شده و همچنین ظلم و ستمی که شیطان صفتان در کربلا به وجود آوردند را نشان داده است.

کتاب «شمس الشرف» مجموعه شعر آیینی نوشته حجت‌الاسلام «محمدحسین انصاری‌نژاد» با مقدمه‌ای از «حدادعادل» رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی می باشد که توسط انتشارات هاجر و در قطع رقعی در تابستان 99 به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار