آیت‌الله خاتمی در خطبه‌های نمازجمعه:

مذاکرات هسته‌ای نه فتح‌الفتوح است و نه فروختن کشور /تقدیر از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22بهمن

خطیب موقت نمازجمعه تهران گفت: یک عده میگویند مذاکرات فتح الفتوح بوده که این افراط است؛ یک عده هم ممکن است بگویند مذاکره کنندگان کشور را فروختند که این هم تفریط است. تا ولایت فقیه هست کشور فروخته نخواهد شد.
کد خبر: ۴۱۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹ - 13February 2015

مذاکرات هسته‌ای نه فتح‌الفتوح است و نه فروختن کشور /تقدیر از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22بهمن

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، آیتالله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در خطبههای نماز جمعه امروز ضمن تقدیر و تشکر از حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن اظهار داشت: هر گامی را که شما در سراسر کشور برداشتید خداوند برای شما عمل صالح نوشت. در راهپیمایی همه آمده بودند که بگویند ما هستیم. بیعت با اسلام، ولی فقیه و آرمانهای شهیدان بود.

وی در ادامه افزود: ‫از ویژگی منحصر به فرد انقلاب این است که تمام انقلابها به مرور زمان از شور و نشاط انقلابیشان کاسته میشود اما انقلاب ما در راهپیمایی 93 همچون راهپیمایی 58 پرشکوه و پر حضور بود.‬ ‫یک جامعهشناس آمریکایی میگوید همه انقلابها بعد از تشکیل رنگ باختهاند به جز دکترین انقلاب خمینی در گذر زمان نه تنها رنگ نباخته بلکه ملت های دیگر هم به این انقلاب روی آورده اند. مردم در1000 شهر و 5000 روستا، از مرکز تا منتهی الیه مرزهای کشور، همه آمدند.


آیتالله خاتمی افزود: ‫از جهت کیفی همه سلایق آمدند و به معنای واحد کلمه جشن ملی بود. ‫نسل دوم، سوم و چهارم نیز آمدند‬. ‫راهپیمایی امسال خیلی پیام داشت، پیام وفاداری، خستگیناپذیری، وحدت. مهمترین پیام راهپیمایی امسال پیام عزت و ذلتناپذیری بود. ‫دو شعار نو در راهپیمایی امسال داده شد «نه تحریم نه ذلت مذاکره با عزت» « پاسخ هر گزینه روی میز، مرگ بر آمریکای اسلام ستیز.‬»

عضو شورای خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: امسال نفرت مردم از آمریکا از عمق وجودشان بود. به کسانی که گاه گاهی خیالاتی میشوند، میگویم تا آمریکا و شیطنتهای آمریکا است شعار مرگ بر آمریکا وجود دارد و هرکس از آن بیرون بیاید منزوی خواهد شد.‬ ‫مردم ما به مسئولان گفتند ما این هستیم و مردانه در صحنهایم.

وی همچنین اظهار داشت: ‫مسئولان مهر و محبتشان را به مردم صادر کنند و خشم و عصبانیت خود را کنترل کنند. گاهی در حال عصبانیت حرفهایی گفته میشود که در شأن نیست. ما مسئولانمان را دوست داریم. نیش و کنایه در شأن مسئولان نیست. روی اعصاب مردم راه نروند. دورهای که با نیش و تمسخر مخالف خود را از صحنه بیرون کنید گذشته است.

آیتالله خاتمی افزود: ‫این روزها آمریکاییها خیلی جسورانه و بیادبانه حرفهایی زدند که در شأن خود آنها است. راهپیمایی شما تو دهنی به یاوه سرایی «کوهن» بود. ملت ایران مدبرانه و با دقت برنامه خودش را دنبال میکند.‬

وی افزود: ‫1+5 و آمریکا در پی عملیات فریب بودند؛ همان فریبی که بر سر فلسطینیها آوردند و در توافق اسلو بر کلیات توافق کردند و تاکنون که بیش از 22 سال میگذرد، بر سر جزئیات به توافق نرسیدند. همان کار را میخواستند در بحث هستهای انجام دهند. مقام معظم رهبری فرمودند در یک مرحله همه چیز تمام شود، کافه آنها را بهم ریخت. ‫خدا را شاکریم بر این رهبری هوشیار و این چشم بیدار ملت که در هر مقطع نقشه شوم دشمنان را نقشه بر آب میکند. مردم مطیع رهبرشان هستند.

خطیب نمازجمعه تهران عنوان کرد: ‫به همه جوانان و همه تحلیلگران در مسئله هستهای میگویم مسیر اعتدال جلوگیری از افراط و تفریط است. افراط در این است که بگویند مذاکرات فتح و الفتوح است و تفریط این است که بگویند مذاکرهکنندگان کشور را فروختند. ‫این اشتباه است، مذاکرهکنندگان فرزندان انقلاب هستند. ‬‬‬

عضو شورای خبرگان رهبری ادامه داد: ‫در طول 200 سال اخیر هر وقت جنگی اتفاق افتاده بخشی از کشور جدا شده اما در عصر ولیفقیه 8 سال جنگ شد ولی هیچ قسمتی از ایران جدا نشد. دست بسته بودن لیاقت آمریکا است. وارد عراق، افغانستان، سوریه، یمن و اوکراین چه چیزی گیرتان آمده است؟ بگویم چه چیزی گیرتان آمده؟. فقط نفرت مردم بود که عاید شما شد. شاهد بودیم که شب گذشته در یمن هم «الموت لامریکا» گفته شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ‫آمریکاییها بدانید شما دست بستهاید. خبرنگارهای آمریکایی به ایران آمدند و گفتند تنها چیزی که در ایران ندیدیم اثر تحریمها بود.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار