وقتی کارکنان نخست‌وزیری به صفوف مردم می‌پیوندند + اسناد ساواک

در گزارش ساواک آمده است: اخیرا کارکنان نخست وزیرى ضمن صدور اعلامیه‌‏هاى مختلفى همبستگى خود را با دیگر طبقات مردم به رهبرى آیت‏‌الله خمینى اعلام و از کارکنان نخست وزیرى دعوت شده پس از پیوستن به سایر گروه‌های اجتماعی، راهپیمایی کنند.
کد خبر: ۴۰۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸ - 05February 2015

وقتی کارکنان نخست‌وزیری به صفوف مردم می‌پیوندند + اسناد ساواک

به گزارش دفاع پرس، کارمندان مشغول در نخست وزیری در دوران شاه همراه با کارکنان دیگر سازمانهای دولتی به صفوف مردم در روزهای منتهی به انقلاب پیوستند.

در متن گزارش ساواک در این رابطه آمده است: اخیرا کارکنان نخستوزیرى ضمن صدور اعلامیههاى مختلفى همبستگى خود را با دیگر طبقات مردم به رهبرى آیتالله خمینى اعلام و از کارکنان نخست وزیرى دعوت شده که روز 29 / 10 / 57، در محل کاخ نخستوزیرى اجتماع تا پس از پیوستن به سایر گروههاى اجتماعى، به راهپیمائى مبادرت نمایند. ضمنا در جلسهاى که روز 26 / 10 / 57 کارکنان نخستوزیرى تشکیل دادهاند پس از بحث و مذاکره پیرامون حوادث اخیر کشور، خواستار انحلال اداره حفاظت در نخستوزیرى گردیده و با اعلام صورت اسامى چند تن از کارکنان بهعنوان کارمندان وابسته به ساواک عنوان کردهاند، چنانچه این افراد ظرف مدت یکهفته از پست خود برکنار نشوند کلیه کارکنان نخستوزیرى از ادامه خدمت خوددارى و از ورود آنها به کاخ نخست وزیرى جلوگیرى بهعمل خواهند آورد.

عکس زیر، متن گزارش ساواک را نشان میدهد:

 

منبع:تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار