عصر امروز

جلسه نقد و بررسی کتاب "نامه سفید" برگزار شد

جلسه نقد و بررسی کتاب "نامه سفید" نوشته "سیدهاشم حسینی" عصر امروز در سرای اهل قلم برگزار شد.
کد خبر: ۳۹۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۳ - 28January 2015

جلسه نقد و بررسی کتاب

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، جلسه نقد و بررسی کتاب "نامه سفید" نوشته "سیدهاشم حسینی" عصر امروز در سرای اهل قلم برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی جهان در این نشست با بیان اینکه برخی ویژگیهای این داستان باعث شده است که کتاب به سوی خاطره سوق پیدا کند، گفت: در این کتاب یک نفر مشغول خاطره نویسی است و مستندات را به تصویر میکشد که این را از سنگ قبر تا موهای نادر میتوان مشاهده کرد.

وی ادامه داد: در این داستان فضاسازی نداریم و میزان دیالوگ بسیار پایین است و کش و قوس و اوج و فرود نداریم. تصویری که از شهید رحمت سلمان پور در این داستان ارائه شده است، سخت گیرانه است. رچه نویسنده ماین نگاه را ندارد اما اینگونه به تصویر درآمده است.

احمد شاکری نیز در این نشست اظهار داشت: ادبیات نوین با زاویه دید اول شخص قرابت ویژهای پیدا کرده است و ادبیات نوین وابسته به فردیت است و فرد از منظر شخصی خود میبیند.

کتاب «نامه سفید»، داستان بانوی 40 سالهای است که با خانواده خود به بهشت زهرا و بر سر مزار شهیدی می رود که با دیدن او به یاد دوران گذشته و خاطرات خود می افتد. زن با دیدن نام سنگ قبر که مبهم است و کمی مخدوش، یاد نامزد سابق خود می افتد که پس از رفتن پسر به جبهه، دختر نامزدی خود را با او به هم می زند. پس از مدتی نیز پسر نامه سفیدی برای وی می فرستد که نامه بدون متن او حرف های زیادی برای گفتن دارد. کتاب «نامه سفید» بیانگر زندگی کسانی است که در عرصه جنگ ورود کردند یا نتوانستند شرایط را تحمل کنند و از دور نظارهگر جنگ و وقایع آن بودند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار