مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی:

دستگاه‌های فرهنگی در ترویج فرهنگ دفاع مقدس بسیار تاثیرگذار هستند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: در شرایط امروز و وجود کرونا در کشور دستگاه‌های فرهنگی مهم‌ترین دستگاه‌هایی هستند که در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس بسیار می‌توانند تاثیرگذار باشند.
کد خبر: ۳۹۶۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸ - 12May 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، سرهنگ «احیامحمد امیری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی در جلسه هماهنگی برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان اظهار داشت: در آستانه سالروز عملیات بیت المقدس یکی از بزرگترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس هستیم که سرنوشت هشت سال دفاع مقدس رقم خورد و منجر به آزادسازی شهر خرمشهر شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی ادامه داد: در این عملیات توان نیرو‌های مسلح و مردم کشور ما به دنیا نشان داده شد و به دنیا ثابت کردیم که می‌توانیم.

امیری بیان کرد: پیروزی‌های چشمگیری که در دوران دفاع مقدس برای ما رقم خورد به خاطر جان فشانی شهدا و ایثارگران بوده است، شهدای گرانقدر ما یک لحظه از اهدافی که داشتند عقب نشینی نکردند و امروز انقلاب اسلامی ۴۰ سالگی خود را پشت سر گذاشته و این ۴۰ سالگی را مدیون دفاع مقدس می‌دانیم.

دستگاه‌های فرهنگی در ترویج فرهنگ دفاع مقدس بسیار تاثیرگذار هستند

وی با اشاره به بیداری اسلامی و پیروزی‌های حوزه مقاومت عنوان کرد: اگر دفاع مقدس نبود قطعا لبنان، سوریه، عراق و دیگر کشور‌های مسلمان درگیر جنگ را به این شکل نداشتیم که بتوانند در مقابل استکبار جهانی بایستد.

امیری با بیان اینکه در شرایط امروز و وجود کرونا در کشور دستگاه‌های فرهنگی مهم ترین دستگاه هایی هستند که در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس بسیار می‌توانند تاثیرگذار باشند گفت: فضای مجازی و صداوسیما از جمله بستر‌هایی است که می‌توان از آن بهره برد و ۴۰ ساله شدن دفاع مقدس را به نسل امروز و آینده منتقل کرد.

وی در ادامه به تشریح دستورالعمل چهلمین سالگرد دفاع مقدس پرداخت و توضیحاتی از تقویم زمانبندی و مناسبت‌های مختلف که از سوم خرداد تا پایان سال ۹۹ وجود دارد ارائه کرد همچنین برنامه‌های اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان را به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس اعلام کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی بیان داشت: در برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس به طور ویژه به شهدای دوران دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای مدافع سلامت، شهدای امنیت و شهدای هسته‌ای پرداخته خواهد شد.

وی با اشاره به کتاب‌های چاپ شده در حوزه دفاع مقدس گفت: سالانه ۳۰ عنوان کتاب از سوی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به چاپ می‌رسد و امسال بنا است این تعداد به ۵۰ عنوان کتاب برسد که تعدادی از این کتاب ها، کتاب صوتی هستند.

دستگاه‌های فرهنگی در ترویج فرهنگ دفاع مقدس بسیار تاثیرگذار هستند

«حسین فرخنده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در این جلسه اظهار کرد: در اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس از همه ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استفاده خواهیم کرد و بهره گیری از ظرفیت مراکز فرهنگی و هنری و تشکل‌های مردمی در اجرای برنامه‌ها بسیار موثر است.

فرخنده، اظهار داشت: برنامه‌های حوزه دفاع مقدس برای همه بخش‌های فرهنگ و هنر به شکل عملیاتی تعریف می‌شود تا بتوانیم ارزش‌های دفاع مقدس را به درستی به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار