فرماندار شادگان خبر داد؛

آغاز مراسم کلنگ‌زنی ساخت یادمان شهدای گمنام دارخوین در سوم خرداد

سعید حاجیان گفت: چه مناسبتی بهتر از سوم خرداد که بتوانیم به یاد همه شهدا و به خصوص شهدای عملیات ظفرمند بیت‌المقدس کلنگ آغاز ساخت یادمان شهدای گمنام دارخوین را به زمین بزنیم.
کد خبر: ۳۹۶۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶ - 12May 2020

آغاز مراسم کلنگ زنی ساخت یادمان شهدای گمنام دارخوین در سوم خرداد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، اولین جلسه فنی ساخت یادمان شهدای گمنام شهر دارخوین امروز با حضور «سعید حاجیان» فرماندار شادگان و سردار «عباس یوسفی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان در دفتر معاون عمرانی استانداری خوزستان برگزار شد.

در ابتدای جلسه، فرماندار شادگان گزارشی از زمان خاکسپاری تا وضعیت کنونی شهدای گمنام شهر دارخوین ارائه داد و اظهار داشت: عزم جزم و همت بلندی در مجموعه شهرستان شادگان و شهر دارخوین ایجاد شده است که ان شاالله هر چه سریعتر بتوانیم نسبت به ساخت و تکمیل مقبره و یادمان شهدای گمنام در این منطقه اهتمام بورزیم و جا دارد از زحمات، پیگیری ها و حضور جهادی سردار یوسفی هم تشکر کنم که مدیریت انجام این پروژه را به عهده گرفتند و خودشان راهی منطقه شدند تا هر چه سریعتر این عمل صالح به نتیجه برسد.

وی از اعلام آمادگی برای کلنگ زنی ساخت یادمان شهدای شهر دارخوین در سوم خرداد خبر داد و افزود: چه مناسبتی بهتر از سوم خرداد که بتوانیم به یاد همه شهدا و به خصوص شهدای عملیات ظفرمند بیت المقدس کلنگ آغاز ساخت این مجتمع فرهنگی را به زمین بزنیم.

در ادامه این جلسه سردار یوسفی به نقش برجسته شهرستان شادگان و منطقه دارخوین در جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: در برخی مناطق، هر چه قدر کار عمرانی و فرهنگی حوزه دفاع مقدس انجام بگیرد، هنوز هم کفایت نمی کند چون در وجب به وجب این مناطق رخدادها و حماسه هایی شکل گرفته که هر کدام یک سند تاریخی برای کشور محسوب می شوند.

وی با تقدیر از دغدغه مندی و همکاری همیشگی معاون عمرانی استاندار خوزستان در حوزه دفاع مقدس، افزود: مسئولی که دغدغه مند حوزه های ارزشی باشد برای خدمت بهانه نمی آورد و همیشه دوست دارد که در انجام امورات سهولت و همراهی پیشه کند.

سردار یوسفی تصریح کرد: شهر دارخوین یکی از گلوگاه های استراتژیک زمان جنگ و یکی از مسیرهای پرتردد کاروان های راهیان نور و زائرین کربلا است که ساخت این یادمان شهدا و پیرامون فرهنگی آن می تواند شناسنامه ارزشی خوبی برای این منطقه و مسیر عاشورایی باشد.

در پایان جلسه نیز «فاضل عبیات» معاون عمرانی استاندار خوزستان ضمن تقدیر از دغدغه مندی مسئولین در خصوص امورات مربوط به شهدا، کار در این زمینه را عبادت و سعادت برای دنیا و آخرت دانست و افزود: در خصوص ساخت یادمان شهدای گمنام دارخوین با تمام وجود آماده همکاری همه جانبه هستم و دوش به دوش شما برای آغاز تا تکمیل این مکان مقدس و معنوی قدم خواهم برداشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار