امیر نامی در گفت‌وگو با دفاع مقدس عنوان کرد:

وابستگان نظامی کشورهای جهان، روایان مجاهدت ملت ایران باشند

قائم مقام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: تاریخ مبارزات انقلاب اسلامی آکنده از روح بزرگ مبارزانی است که برای رسیدن به اهدافشان، مجاهدت کرده‌اند.
کد خبر: ۳۹۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵ - 27January 2015

وابستگان نظامی کشورهای جهان، روایان مجاهدت ملت ایران باشند

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس وابستگان نظامی ۲۱ کشور جهان در ایران صبح امروز به مناسبت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران از بخشهای مختلف موزه عبرت دیدن کردند.

در این بازدید که به میزبانی امیر سرتیپ "محمد حسن نامی" قائم مقام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس انجام شد وابستگان نظامی ۲۱ کشور جهان از جمله نماینگان کشورهای عراق، سوریه، اندونزی، پاکستان، هندوستان، ارمنستان، اذربایجان و ترکیه حضور داشتند.

امیر سرتیپ "محمد حسن نامی" قائم مقام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در حاشیه این بازدید به خبرنگار دفاع مقدس گفت: موزه عبرت مکانی است متعلق به کمیته مشترک ساواک و در آن مردان و زنان مبارز را شکنجه میکردند؛ بازدید از چنین اماکنی برای ما خیلی عبرت آموز است و جا دارد بیشتر به این موضوعات بپردازیم تا از گذشته خود مطلع شویم.

وی آزادی امروز مردم ایران را مدیون تلاشهای مردان و زنان انقلابی دانست که در شرایط سختی که رژیم شاهنشاهی به وجود آورده بود دست از مبارزه برنداشتند و خاطر نشان کرد: بازدید از موزه عبرت هر مخاطبی را به فکر فرو میبرد که آزادی کامل امروز مردم ایران مدیون چه انسانهای بزرگی است، کسانی که با روحی بسیار والا و مقاوم که با شناخت بسیار کاملی از اسلام دست به مبارزه زدند و بسیاری از آنها شکنجه و تعداد زیادی نیز در این راه شهید شدند.

نامی با تاکید بر توجه به بهای که مردم ایران برای رسیدن به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی خرج کردهاند تصریح کرد: وقتی تاریخ مبارزاتی انقلاب را میبینیم متوجه روح بزرگ مبارزینی میشویم که چقدر برای رسیدن به خواستههایشان مجاهدت کردهاند و برای رسیدند به انقلاب اسلامی چه بهای سنگینی پرداخت شده است، "موزه عبرت" ما را به یاد بهای سنگینی که برای انقلاب پرداخت شده میاندازد.

قائم مقام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در ادامه گفت: دیدن سلولهای این زندان برای انسان عبرت آموز است و بایستی این عبرت برای بسیاری از جوامع و کشورها که زیر ظلم، ستم و استکبار صهیونیست هستند درس آموز باشد و ببینند تا در برابر استکبار ایستادگی کنند تا همه آن ملتها به آزادی کامل برسند.

وی علت بازدید مستشاران خارجی از موزه عبرت را اطلاع از اوضاع پیش از انقلاب و آگاهی آنها از چگونه به ثمر نشستن انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در ۴۱ کشور جهان وابسته نظامی دارد و متقابلا این کشورها وابستگان نظامی در ایران دارند که امروز فرصتی شد تا وابستگان نظامی سایر کشورها در جمهوری اسلامی ایران از موزه عبرت بازدید بکنند تا بگونهای روایان فرهنگ مبارزاتی جمهوری اسلامی ایران در کشورشان باشند.

نامی در ادامه عنوان کرد: دیدن موزه عبرت برای خود ما هم درس آموز است به طوری که وقتی در این فضا قرار میگیریم متوجه میشویم که چه زنان و مردانی بزرگی داشتهایم و با چه روح والای و تفکری اسلامی که در درونشان بوده ایستادهاند و مبارزه کردهاند.

قائم مقام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع  در بخش پایانی این گفتوگو گفت: انسانهای زیادی در این مکان شکنجه و شهید شدند تا ما امروز به آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی ایران برسیم که جا دارد همه مردم بیایند و این مکانها را ببینند تا متوجه شوند مبارزین در چه وضعیت مبارزه کرده و گوش به فرمان حضرت امام خمینی(ره) بودند و منویات ایشان را برای رسیدن به آزادی را اجرا کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها