افتتاح ۱۳۶۵ پروژه با اعتبار ۶ هزار میلیارد تومان در دهه فجر

محمدرضا پورمحمدی گفت: از ایام دهه فجر سال گذشته تا به امسال حدود ۱۳۶۵ پروژه را افتتاح خواهیم کرد که برای این‌ها بیش از ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.
کد خبر: ۳۸۲۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱ - 01February 2020

افتتاح ۱۳۶۵ پروژه با اعتبار ۶ هزار میلیارد تومان در دهه فجربه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمدرضا پورمحمدی» با اشاره به اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی در استان آذربایجان شرقی همانند سایر استان‌ها در دهه‌های گذشته اقدامات بسیار خوبی برای عمران و آبادی و رفاه مردم صورت گرفته است، گفت: حدود ۱۳۶۵ پروژه را افتتاح خواهیم کرد که برای این‌ها بیش از ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

وی با اظهار به اینکه علی رغم همه تحریم‌ها و مشکلاتی که ایجاد می‌کنند میزان سرمایه‌گذاری در استان آذربایجان شرقی دو برابر شده است، عنوان کرد: در استان ما بیش از ۱۸ کشور پروژه‌های سرمایه گذاری دارند و دارند به فعالیتشان ادامه می‌دهند. همچنین علی رغم همه توطئه‌ها در ده ماه گذشته، صادراتمان در استان از واردات مان حدود ۵۰ درصد افزایش داشته است.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: در بخش صنعت، نه تنها هیچ واحدی تعطیل نشده است بلکه ما ۸۰ درصد جواز تاسیس جدید دادیم و ۲۴ درصد پروانه‌های بهره برداری صنعتی افزایش یافته است.

وی به بخش معدن در استان آذربایجان شرقی پرداخت و گفت: علاوه بر جواز‌های جدیدی که صادر شده است، خوشبختانه صنعت مس، ذوب و تولید مس کاتالیست امسال با حضور رئیس جمهور کلنگ زنی شد و عملیات اجرایی اش شروع می‌شود.

پورمحمدی بیان کرد: در صنعت برق نیز بیش از ۱۰۰ پروژه افتتاح خواهیم کرد. در حوزه نفت و گاز هم اقدامات خوبی صورت گرفته و طرح توسعه پالایشگاه تبریز در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه در توسعه روستایی کار‌های زیادی انجام شده است، در ادامه اظهار کرد: در بخش مخابرات ۲۵۰ کیلومتر فیبر نوری کشیده شده است که در این ایام افتتاح خواهد شد و با این اقدام دسترسی به اینترنت در تمامی مناطق شهری و روستایی تسهیل خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگی نیز گفت: در این ایام حدود ۴۰ مدرسه افتتاح خواهیم کرد و نمایشگاه‌های مختلفی دایر شده است.

وی همچنین به حوزه حمل و نقل اشاره کرد و گفت: توسعه جاده‌ای امری مهم است. ما در سال‌های گذشته کار‌های خوبی در ارتباط با آزاد راه‌ها و بزرگراه‌ها انجام دادیم و مهمترینش اتصال راه آهن میانه به بستان آباد بود که در یک ماه گذشته به بهره برداری رسید و ادامه آن تا تبریز، سال آینده تکمیل خواهد شد.

منبع: رادیو گفت‌وگو

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار