وزیر دفاع عراق در دیدار با همتای ایرانی خود تاکید کرد:

حمایت ایران از نیروهای مسلح عراق را یک ضرورت استراتژیک می‌دانیم/ درخواست از ایران برای مقابله با تروریسم، مبارزه با فساد و بازسازی عراق

وزیر دفاع عراق گفت: امروز عراق در سه جبهه مقابله با تروریسم، مبارزه با فساد و بازسازی و نوسازی به شدت درگیر است و ما خواستار کمک، حمایت و مشارکت ایران در این سه جبهه هستیم
کد خبر: ۳۷۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶ - 29December 2014

حمایت ایران از نیروهای مسلح عراق را یک ضرورت استراتژیک می‌دانیم/ درخواست از ایران برای مقابله با تروریسم، مبارزه با فساد و بازسازی عراق

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، «خالد متعب یاسین العبیدی» وزیر دفاع جمهوری عراق که صبح امروز برای انجام یک سفر رسمی وارد تهران شده، پس از انجام مراسم استقبال رسمی که از سوی سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت، با همتای ایرانی خود دیدار و پیرامون مسائل دوجانبه، منطقهای و بینالمللی گفتگو کرد.

خالد متعب یاسین العبیدی طی سخنانی با تشکر از دعوت و میزبانی خوب وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران و ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران و دیدار با وزیر دفاع کشورمان، گفت: حمایتهای همه جانبه جمهوری اسلامی ایران احساسی بسیار خوب و برادرانه در بین نیروهای مسلح، دولت و ملت عراق نسبت به دولت، ملت و نیروهای مسلح ایران به وجود آورده است.

وزیر دفاع عراق تصریح کرد: ما چشم امید به همکاری با کشور دوست و برادر ایران بستهایم و توسعه حمایت از نیروهای مسلح عراق توسط ایران را یک ضرورت استراتژیک میدانیم.

وی افزود: ما با حضور در ایران بر اراده و خواست دولت، ملت و نیروهای مسلح عراق برای گسترش مناسبات با ایران تاکید داریم و معتقدیم توسعه روابط ایران و عراق در راستای منافع دو ملت است.

خالد العبیدی با اشاره به حمایتهای جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تروریسم بیان داشت: مواضع و اقدامات ایران در حمایت از عراق یک رویداد تاریخی است که اراده و صداقت راستین ایران را جلوهگر کرده است.

وزیر دفاع عراق با تاکید بر گسترش همکاریهای دفاعی میان دو کشور ادامه داد: امروز عراق در سه جبهه مقابله با تروریسم، مبارزه با فساد و بازسازی و نوسازی به شدت درگیر است و ما خواستار کمک، حمایت و مشارکت ایران در این سه جبهه هستیم و امید بسیار زیادی به نقش مثبت جمهوری اسلامی ایران داریم.

گفتنی است، خالد متعب یاسین العبیدی و هیئت همراه پس از ورود به تهران با حضور بر مزار شهدای گمنام دفاع مقدس بر مقام شامخ شهدای گرانقدر جمهوری اسلامی ایران ادای احترام کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار