مدیر ادبیات و انتشارات دفاع مقدس استان سمنان خبر داد؛

رونمایی از 14 عنوان کتاب مکتوب و 4 عنوان کتاب صوتی استان سمنان در هفته دفاع مقدس

«فاطمه مصطفوی» گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس از 14 عنوان کتاب مکتوب دفاع مقدس استانی و ملی و 4 عنوان کتاب صوتی در همایش پیشکسوتان دفاع مقدس رونمایی خواهد شد.
کد خبر: ۳۶۲۶۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰ - 21September 2019

«فاطمه مصطفوی» مدیر ادبیات و انتشارات دفاع مقدس استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در سمنان با بیان اینکه ادبیات بهترین و تاثیرگذارترین ابزار برای ثبت و نشر ارزش ها و زیبایی های دفاع مقدس است، اظهار داشت: ادبیات دفاع مقدس مقوله‌ای است که به‌ راحتی نمی‌توان از کنار آن عبور کرد و در واقع کار کردن در حوزه دفاع مقدس یک سرمایه‌گذاری اجتماعی است، همه باید در حوزه دفاع مقدس و پاسداری از خون شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و پایداری خود را مسئول بدانند و به طور یقین نویسندگی از جمله کارهای ارزشمند در این حوزه است

مصطفوی در خصوص رونمایی کتب در هفته دفاع مقدس بیان داشت: به مناسبت هفته دفاع مقدس از 14 عنوان کتاب مکتوب دفاع مقدس استانی و ملی حوزه های داستان، شعر، خاطره، تحلیل و پژوهش، تاریخ شفاهی و همچنین 4 عنوان کتاب صوتی با موضوعات شعر بزرگسال، پژوهش، کودک و نوجوان در همایش پیشکسوتان دفاع مقدس در تاریخ 7 مهر با حضور دریادار پاسدار «علی فدوی» جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رونمایی خواهد شد.  

وی با اشاره به 40 عنوان کتاب که در سال جاری به چاپ خواهند رسید، گفت: تا پایان سال جاری پس از دریافت مجوز از سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس 40 عنوان کتاب به همراه 8 عنوان کتاب صوتی چاپ و منتشر خواهد شد.

مدیر ادبیات و انتشارات دفاع مقدس استان سمنان گفت: به منظور حفظ ارزش های غنی دفاع مقدس به ویژه در حوزه کودک و نوجوان 2 عنوان کتاب صوتی - تعاملی (مرد کوچک – کاریکاتور، دیکتاتور) با نگاه خلاقانه و  تعامل کودک و نوجوان تا پایان داستان بر اساس نرم افزار چند رسانه ای طراحی  و تهیه شده است.

در ادامه مصطفوی بیان داشت: کتاب پژوهشی «گردشگری و آثار فرهنگی آزادگان» علاوه بر فصول مربوط به گردشگری استان و بخش های موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان به گردشگری جنگ و پیامدها، آمار اسرای ایرانی، آزادگان، جاذبه های هنرهای دستی آزادگان استان در دوران اسارت در اردوگاه های عراق پرداخته است.

وی گفت: کتاب پژوهشی گردشگری و آثار فرهنگی آزادگان در سال 97 توسط انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس چاپ شد و در حال حاضر کتاب صوتی این اثر فاخر به همراه تصاویر هنرهای دستی، جدول آماری و ... به صورت نرم افزار چند رسانه ای تهیه  و منتشر شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار