حسین امیرعبداللهیان:

عربستان پاسخ کوبنده‌ای از دوستان جمهوری اسلامی دریافت کرد

مدیرکل امور بین‌الملل مجلس با رد جنگ نیابتی از سوی جمهوری‌اسلامی در منطقه گفت: عربستان سعودی که امنیت ما را در مرز‌های شرقی مورد مخاطره قرار می‌دهد، در جای دیگری پاسخ را توسط دوستان جمهوری‌اسلامی دریافت می‌کند.
کد خبر: ۳۶۲۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸ - 20September 2019

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حسین امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با رادیو «گفتگو» اظهار داشت: اگر فرض کنیم حادثه ۱۱ سپتامبر ساختگی نبود و واقعا تشکیلاتی به نام القاعده برج‌های دوقلوی تجاری را در نیویورک هدف قرار داد، باید نگاه کنیم که آمریکایی‌ها چه کردند؟ وقتی آن‌ها خواستند از امنیت ملی خودشان دفاع کنند، هزاران کیلومتر دورتر از خاک آمریکا، جنگی را به افغانستان تحمیل کردند و پس از چندی عراق را مورد اشغال قرار دادند.

وی با بیان این مطلب یادآور شد: آمریکایی‌ها این کار‌ها را کردند برای این‌که جنگ را از کشورشان دور کنند؛ بنابراین جمهوری‌اسلامی اقدامات متنوعی را انجام داد برای این‌که بتوانیم به یک نظم جدید سیاسی و امنیتی در منطقه دست یابیم و متحدان واقعی برای روز‌های سخت داشته باشیم که هم ما بتوانیم به داد آن‌ها برسیم و هم آن‌ها به داد ما برسند.

جمهوری اسلامی امن‌ترین کشور در میان آتش خاورمیانه است

مدیر کل بین‌الملل مجلس ادامه داد: نسل جوان ما امروز می‌بیند در یک سوی کشور ما افغانستانی قرار دارد که بعد از گذشت ۲۰ سال هنوز افغانستان ناامن است و از آن طرف کشور عراق قرار دارد که پس از ۱۴ سال هنوز به ثبات سیاسی و امنیت پایدار نرسیده است. ما هنوز با منطقه‌ای مواجه هستیم که هنوز شلعه‌ور است، اما جمهوری‌اسلامی یکی از امن‌ترین کشور‌ها در همین منطقه آشفته خاورمیانه است، امنیتی که جمهوری‌اسلامی به بهای سنگینی آن را به دست آورده است.

امیرعبداللهیان با رد جنگ نیابتی از سوی جمهوری‌اسلامی در منطقه افزود: عربستان سعودی که امنیت کشور ما را در مرز‌های شرقی مورد مخاطره قرار می‌دهد، به شکل غیرمستقیم جای دیگری پاسخ خودش را توسط دوستان جمهوری‌اسلامی دریافت می‌کند،

آمریکا حملات را از قبل اطلاع می‌داد

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل در مصاحبه با برنامه گفت: وگوی سیاسی تصریح کرد: نمی‌خواهم بگویم جنگ نیابتی در آنجا اتفاق افتاده است، نه ما به وسیله ظرفیت و نفوذی که در منطقه داریم که حتما از این نفوذ و قدرت خودمان برای تامین حداکثری امنیت ملی و منافع ملی استفاده می‌کنیم، اما تامین حداکثری امنیت ملی باید بدون هیچ هزینه‌ای باید انجام شود؟

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل ادامه داد: سال‌ها پیش وقتی آمریکایی‌ها می‌خواستند به افغانستان حمله کنند، بوش با یکی از شبکه‌های مطرح تلویزیونی گفت‌وگو می‌کرد و در آن گفت‌وگو خبر از حمله آمریکا به افغانستان در ۲۴ ساعت آینده داد. پس از آن وقتی من در عراق ماموریت دیپلماتیک داشتم، آمریکایی‌ها با مصاحبه بوش خبر حمله خود به عراق را چند ساعت قبل از شروع اعلام کردند، اگرچه آن‌قدر جرات نداشتند که در حمله به عراق ابتدا وارد خاک شوند و بعد اقدام به حمله کنند، لذا از اقیانوس هند با موشک کروز بغداد را مورد حمله قرار دادند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار