در هفته دفاع مقدس؛

کرسی‌های آزاداندیشی و همایش «زن و دفاع مقدس» در مازندران برگزار می‌شود

برنامه‎های متنوعی به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان مازندران برگزار می‌شود که از جمله آنها می‌توان به برگزاری همایش «زن و دفاع مقدس»، اجرای نمایش زنده در مرکز فرهنگی و ‌موزه دفاع مقدس و کرسی‌های آزاداندیشی اشاره کرد.
کد خبر: ۳۶۲۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۴ - 18September 2019

برگزاری همایش «زن و دفاع مقدس» و اجرای نمایش زنده در مرکز فرهنگی و ‌موزه دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، دومین نشست کمیته بانوان گرامیداشت هفته دفاع مقدس امروز به ریاست «سمیه قاسمی طوسی» مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری و دبیری «گلی کهنسال» مسئول امور بانوان اداره‌کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در سالن شماره دو استانداری مازندران برگزار شد.

در این نشست، ابتدا «روفیا مجیدی» معاون امور بانوان و خانواده استانداری مازندران ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یادآوری رشادت‌های فرزندان وطن و ایثار مادران و همسران شهدا و ایثارگران، به مصوبات جلسه پرداخت و درباره هر کدام توضیحاتی ارائه داد.

وی اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه‌های امور بانوان برای هفته دفاع مقدس برگزاری همایش «زن و دفاع مقدس» با حضور همسران سرداران لشکر 25 کربلا، شهدا و مدافعان حرم و همچنین زنان ایثارگر و پیشکسوت است که در این همایش، دستگاه‌های اجرایی نقش موثری دارند.

به گفته مجیدی، این همایش ساعت 9 تا 11:30 دقیقه 10 مهر در سالن همایش بانک صادرات استان برگزار خواهد شد.

وی افزود: برپایی کرسی‌های آزاداندیشی و گفتمان بین‌نسلی دانشجویی و دانش‌آموزی با حضور اساتید مجرب در دانشگاه‌های ارشد استان و مدارس نمونه، بازدید از مراکز صنعتی، تولیدی و تعاونی که با مدیریت بانوان است.

این مسئول ادامه داد: برپایی کارگاه آموزشی نوجوانان مدارس دخترانه، دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگر، گلباران مزار شهدا و برگزاری مسابقات کتابخوانی با موضوع دفاع مقدس، از جمله برنامه‌هایی است که امور بانوان استانداری مازندران با کمک دستگاه‌های اجرایی در هفته دفاع مقدس انجام خواهد داد.

مجیدی گفت: یکی دیگر از برنامه‌های مهمی که در هفته دفاع مقدس انجام خواهد شد؛ یک طرح فرهنگی از یک شهید به صورت ذهنی با نام «رضا» است که از دوران نوجوانی تا شهادت او به تصویر کشیده می‌شود.

«گلی کهنسال» دبیر کمیته بانوان ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان مازندران نیز به نقش زنان در دفاع مقدس پرداخت و با بیان اینکه هفته دفاع مقدس بهترین مناسبت برای یادآوری ایثار و از خودگذشتگی حماسه‌آفرینان دفاع مقدس است، گفت: همایش «زن و دفاع مقدس» در اکثر شهرستانها به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی یادواره زنان شهیده استان را از جمله برنامه ها عنوان کرد و افزود: این مراسم در امامزاده قاسم شهرستان بابل برگزار خواهد شد.

«معصومه بدخشان» مسئول بسیج فرهنگی جامعه زنان سپاه کربلا از بازسازی عملیات والفجر هشت در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خبر داد و تصریح کرد: در این طرح فرهنگی که در واقع اجرای نمایش زنده است؛ روایتی از ایثارگری‎های شهدای والفجر 8 به نمایش گذاشته می‌شود.

وی افزود: نیروهایی از شهرهای جویبار، سیمرغ، ساری، بهشهر، میاندرود، گلوگاه و نکا را نیز درگیر این طرح کردیم تا نتیجه بهتری بگیریم.

مسئول بسیج فرهنگی جامعه زنان سپاه کربلا بیان کرد: این برنامه در روزهای 5، 6 و 7 مهرماه هر شب بعد از نماز مغرب و عشا با حضور مسئولان و عموم شهروندان در مرکز فرهنگی و ‌موزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

بدخشان گفت: تمامی این روایت در فضای باز انجام خواهد شد و باتوجه به مناظر و شکل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس، تداعی‌کننده و یادآوری مناسبی از میدان نبرد خواهد بود.

«سمیه قاسمی طوسی» مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگرانی که در راه استقلال، آزادی و اسلامیت و تمامیت ارضی کشور جان عزیز خود را طبق اخلاص نهادند؛ از مشاوران بانوان دستگاه‌های اجرایی خواست تا در تحقق برنامه‌های مصوب‌شده و اجرای آنها به بهترین شکل ممکن تلاش کنند.

قاسمی طوسی با اشاره به وجود تشکل‌های مختلف در استان، گفت: تشکل‌های موازی متعددی در استان داریم و باید یک هم‌افزایی صورت بگیرد تا تاثیرگذاری خود را نشان بدهد.

وی افزود: خروجی‌های این تشکل‌ها آنچنان که باید و شاید مورد قبول نیست.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمار اندک بانوان شاغل دولتی در مناصب بالا، اظهار کرد: براساس آمارها فعلا دو درصد بانوان شاغل در مراکز دولتی این استان در سطح مدیرکلی هستند و از مسئولان ادارات و نهادها می‌خواهیم که از توانمندی بانوان در پست‌های مدیریتی استفاده کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار