دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان خبر داد:

اجرای طرح یاری‌گران زندگی با همکاری آموزش و پرورش

مجتبی بیرانوند به ابلاغ طرح یاری‌گران زندگی اشاره کرد و گفت: دستورالعمل اجرایی این طرح تهیه و تفاهم‌نامه‌ای با وزارت آموزش و پرورش جهت اجرایی شدن عقد شده است.
کد خبر: ۳۶۲۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۸ - 18September 2019

اجرای طرح یاری گران زندگی با همکاری آموزش و پرورشبه گزارش دفاع‌پرس از خرم‌آباد، مجتبی بیرانوند دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان با تاکید به اینکه قاچاقچیان و سوداگران مرگ در بحث توزیع مواد مخدر از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد، اظهار داشت: دانش‌آموزان، دانشجویان و جوانان ما مورد هدف قاچاقچیان مواد مخدر هستند اما خوشبختانه تاکنون نیروی انتظامی با سوداگران مرگ برخوردهای خوبی داشته است.

وی افزود: پاکسازی مناطق پیرامونی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی همانند دکه‌ها و اغذیه‌فروشی در دستور کار شورا قرار گرفته است که این مهم نیازمند همکاری دانش‌آموزان و دانشجویان است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان در ادامه با اشاره به مصوبات ستاد مرکزی شورای مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی با ساماندهی، درمان و نگهداری از معتادان متجاهر، باید پس از یک سال شاهد 60 درصد، پس از دو سال شاهد 80 درصد و پس از سه سال شاهد 90 درصد کاهش معتادان متجاهر باشیم.

وی بیان کرد: در سال گذشته یک ظرفیت 5 هزار نفری در بحث نگهداری، کاهش آسیب، درمان و صیانت از معتادان متجاهر در کشور ایجاد شد که از آن ظرفیت 500 نفری به لرستان اختصاص یافت.

بیرانوند با اشاره به عقد تفاهم‌نامه‌ای با بسیج مستعضفین جهت راه‌اندازی این اردوگاه خاطرنشان کرد: بعد از آن سپاه استان ورود خوبی پیدا کرد و بخشی از پادگان شهید بهشتی را به این امر اختصاص داد و براساس جدول زمان‌بندی اقدامات خود را انجام داد.

وی تصریح کرد: اما به دلیل وقوع سیل فروردین‌ماه و عدم همکاری برخی از دستگاه‌های اجرایی همانند راه و شهرسازی، راهداری و سازمان همیاری و شهرداری متاسفانه این اردوگاه در بازه زمانی تعیین‌شده به بهره‌برداری نرسید.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان گفت: مرکز ماده 16 استان دارای ظرفیت 240 نفر است اما اکنون 300 معتاد در آن نگهداری می‌شود و این افراد بعد از گذراندن دوره سه ماهه با دستور دستگاه قضا رهاسازی می‌شوند اما در صورت راه‌اندازی اردوگاه سپاه افراد بعد از درمان و ایجاد شغل به جامعه برمی‌گردند، باید گفت در صورت تحقق اردگاه سپاه هم‌استانی‌های ما دیگر شاهد پرسه‌زدن معتادان متجاهر نخواهند شد.

وی اظهار داشت: ستاد مرکزی قول داده است که ظرفیت 500 نفری این اردوگاه را در استان لرستان به هزار نفر افزایش یابد و ما انتظار داریم که دستگاه‌های اجرایی به تعهدات خود عمل کنند.

بیرانوند به افزایش کشفیات مواد مخدر در استان لرستان اشاره کرد و افزود: دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های خود را افزایش دهند تا جامعه در برابر هجمه‌های مواد مخدر واکسینه شود.

وی درخصوص نشر متادون در کلینیک‌های ترک اعتیاد عنوان کرد: براساس برنامه باید پس از سال اول 10 درصد، سال دوم 30 درصد و پس از سال سوم 50 درصد کاهش نشر متادون در سطح کشور داشته باشیم زیرا جداسازی متادون از درمان یک چالش است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان بیان کرد: آنچه کلینیک‌ها در سطح استان باید رعایت کنند داشتن یک پکیج کامل از روانشناس، مددکار، تجویز و توزیع دارو، نظارت بر مصرف دارو، آزمایشات کبدی و مرفین است تا منجربه کاهش آسیب شود اما متاسفانه تاکنون نه تنها شاهد کاهش آسیب نبوده‌ایم بلکه سبب افزایش کاهش آسیب نیز شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: جرقه اجرای طرح جداسازی متادون از درمان در استان زده شده و ما خواستار توزیع دارو در داخل داروخانه‌ها هستیم تا از نشر متادون جلوگیری شود، در این راستا چتر نظارتی ما در شرکت‌های توزیع دارویی و سازمان زندان‌های استان اعمال شده است.

بیرانوند با بیان اینکه باید براساس مصوبات نرخ رشد اعتیاد در سال اول متوقف و در سال دوم 5 درصد کاهش یابد، تصریح کرد: این دستورالعمل به دستگاه‌های مربوطه اعلام شده است و باید در حوزه‌های فرهنگی در راستای کاهش نرخ اعتیاد فعال‌تر بود.

وی به ابلاغ طرح یاری‌گران زندگی اشاره کرد و گفت: دستورالعمل اجرایی این طرح تهیه و تفاهم‌نامه‌ای با وزارت آموزش و پرورش جهت اجرایی شدن عقد شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان اظهار داشت: در اجرای طرح یاری‌گران زندگی افراد ذی‌نفوذ و تاثیرگذار به‌کار گرفته می‌شوند تا به خانواده‌ها آگاهی بدهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار