مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران عنوان کرد؛

اجرای بیش از ۳ هزار برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در مازندران

سردار «عبدالله ملکی» از اجرای بیش از ۳ هزار برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در مازندران خبر داد.
کد خبر: ۳۶۲۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸ - 18September 2019

اجرای بیش از 3 هزار برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ظهر امروز در نشست خبری سی‌و نهمین سالروز بزرگداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: جنگ تحمیلی نسبت به سایر جنگ‌ها طولانی‌ترین و پرهزینه‌ترین جنگ در پایان قرن بیستم بود.

وی افزود: دو قدرت متخاصم آمریکا و شوروی و تمام کشورهای اروپایی با محوریت فرانسه، آلمان، انگلیس  و دولت‌های عربی پشت دولت متخاصم عراق بودند.

ملکی ادامه داد: در جنگ تحمیلی حتی یک ذره از خاک نظام جمهوری اسلامی ایران کم نشد و چیزی که دشمن می‌خواست در قرارداد 1975 بر ما تحمیل کند، خنثی شد.

این مسئول با بیان اینکه جنگ تحمیلی معادلات منطقه را به هم ریخت، گفت: این جنگ در حال حاضر در کشورهای سوریه، لبنان، عراق و یمن به شکل دیگری ادامه دارد.

وی با بیان اینکه جبهه مقاومت ریشه در فرهنگ دفاع مقدس دارد، گفت: دفاع مقدس سرچشمه‌اش از عاشورا است و ما بدون عاشورا محکوم به شکست هستیم و رزمندگان اسلام عاشورای نقلی را به عاشورای عینی تبدیل کردند.

این مسئول ادامه داد:  دشمن بعثی که با پشتیبانی ابرقدرتها و نظام سلطه در صدد شکست انقلاب اسلامی بود، در محاسباتش به روحیات و عقاید مردم و ولایت فقیه فکر نکرده بود و این از اشتباهات دشمن بود.

این مسئول با بیان اینکه انقلاب اسلامی حق است و مردم همچنان محکم در مقابل نظام سرمایه‌داری ایستاده‌اند، عنوان کرد:  رزمندگان اسلام و مدافعان حرم با الهام گیری از فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس به عنوان سرباز مقام معظم رهبری راه سرخ شهادت را ادامه دادند.

وی افزود: انقلاب اسلامی بیمه شده ولایت فقیه و مردم است و مقام معظم رهبری این پرچم را به دست صاحب‌الزمان خواهد رساند.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس مازندران در ادامه با بیان اینکه برنامه‌های این ستاد با شعار «ما پیروزیم» برگزار خواهد شد، گفت: این ستاد دارای 16 کمیته و 22 ستاد شهرستانی است.

وی به ذکر عناوین کمیته‌های ستاد پرداخت و گفت: کمیته نیروهای مسلح، ایثارگران، سپاه و بسیج، فرهنگی و تبلیغات، اطلاع رسانی و رسانه، روحانیت و مردمی، بانوان، ورزش و جوانان، کودک و نوجوان، دانش آموزی، پیشکسوتان دفاع مقدس، نظارت و بازرسی، دانشگاهیان، هنری و روستایی عناوین کمیته هاست.

وی آغاز هفته بزرگداشت دفاع مقدس را 31 شهریور اعلام کرد و به ذکر روزشمار این هفته پرداخت و گفت: اولین روز هفته دفاع مقدس با عنوان «قدرت، توانمندی اقتدار نیروهای مسلح» نامگذاری شده است.

این مسئول با عنوان اینکه دومین روز از هفته دفاع مقدس با عنوان «دانش‌پژوهی، معرفت، جوانان، سربازان» نامگذاری شده است، عنوان سومین روز هفته دفاع مقدس را «رونق تولید، حمایت مردمی، خودباوری» اعلام کرد.

این مسئول اضافه کرد: چهارمین روز هفته دفاع مقدس با نام «بصیرت، دشمن‌شناسی، ولایتمداری، دفاع همه جانبه» و پنجمین روز این هفته با عنوان «شهیدان، جانبازان، آزادگان، فخرآفرینان» نامگذاری شده است.

مدیر کل حفظ آثار مازندران عنوان ششمین روز هفته دفاع مقدس را «معنویت، وحدت ملی، خانواده و ورزش همگانی» اعلام کرد و «رزمندگان، حماسه آفرینان، جهادگران» را عنوان هفتمین روز و «فرماندهان، پیشکسوتان، مسئولان» را عنوان هشتمین روز این هفته برشمرد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه بیش از 3 هزار برنامه در سطح استان برگزار خواهد شد، گفت: رژه نیروهای مسلح به میزبانی سپاه پاسداران، جلسه اخوت فرماندهان نظامی استان، برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس در مرکز فرهنگی، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای سراسر استان و 84 یادمان شهدای گمنام استان، نواختن زنگ مدارس و صبحگاه مشترک نیروهای مسلح از جمله برنامه هاست.

وی همچنین اعزام پیام آوران ایثار به مدارس سراسر استان، بازسازی عملیات والفجر هشت در مرکز فرهنگی دفاع مقدس به مدت سه شب (5، 6، 7 مهر)، آیین نکوداشت فرماندهان دفاع مقدس در مرکز و شهرستانها، یادواره شهدای زن استان در بابل، رزمواره دفاع مقدس در نوشهر، برگزاری بیش از 800 دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و پیشکسوتان دفاع مقدس، اجرای تئاتر خیابانی با موضوع دفاع مقدس، افتتاح سالن ورزشی شهدای مدافع حرم و همایش زن و دفاع مقدس با حضور همسران فرماندهان لشکر 25 کربلا، شهدا، مدافعان حرم، زنان ایثارگر و پیشکسوت را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار