همایش تجلیل از آمرین به معرو ف و ناهیان از منکر نیروی انتظامی برگزار شد

صبح امروز همایش تجلیل از آمرین به معرو ف و ناهیان از منکر نیروی انتظامی خراسان جنوبی با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی برگزار شد و از فعالان این حوزه تقدیر به عمل آمد.
کد خبر: ۳۶۲۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴ - 18September 2019

همایش تجلیل از آمرین به معرو ف و ناهیان از منکر نیروی انتظامی برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، فرمانده انتظامی خراسان جنوبی در این مراسم گفت: برای فراگیر شدن دو فریضه مهم امربه معروف و نهی از منکر تشکیل شورای عالی امر به معروف و نهی از منکر در زمستان 94 به نیروهای مسلح ابلاغ شد و نیروی انتظامی نیز جلسات این شورا را تشکیل داده است.

سردار «مجید شجاع» با اشاره به اینکه تاکنون 36 جلسه مداوم شورای عالی امر به معروف و نهی از منکر در خراسان جنوبی تشکیل شده است، افزود: از محورهای اصلی برگزاری این جلسات بحث تبیین و ابلاغ و گفتمان سازی امر به معروف و نهی از منکر در بین نیروهای مسلح است و جلسات این شورا به قوت خود باقی و در حال اجرا است.

وی به موضوع شناسایی آمران به معروف و ناهیان از منکر اشاره کرد و گفت: طی ابلاغیه ای که توسط دبیرخانه شورای امر به معروف و نهی از منکر دریافت کردیم، کار شناسایی آمران به معروف و ناهیان از منکر در این استان را انجام دادیم و بعد از شناسایی به بحث توانمندسازی این افراد پرداختیم.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر 249 آمر به معروف و ناهی از منکر در سطح استان شناسایی کردیم، ادامه داد: تاکنون 216 مصوبه در کمیته اصلی استان در راستای امر به معروف و نهی از منکر تصویب و اجرایی شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز در این همایش گفت: بیداری روح همان توجه است؛ انسانی که توجه به مسائل دارد بیدار است و آدمی که روحش خواب است نسبت به مسائل مختلف بی توجهی دارد و این موضوع به جامعه هم مربوط است و ما جامعه ای زنده داریم چرا که تمام آن را علم و آگاهی فرا گرفته است اما جامعه مرده یک جامعه ناآگاه است و اگر به آن لگد بزنید کاری از دستش بر نمی آید.

حجت السلام و المسلمین«سیدعلیرضا عبادی» افزود: : جامعه سالم دارای هدف و رهبر است و تردیدی در مسیر خود ندارد؛ تردید مرضی برای روح محسوب می شود و جامعه و انسانی که بیدار است همواره چشم خود را باز دارد و دچار غفلت نمی شود.

وی با اشاره به اینکه دشمن چندین مرتبه گفته است که تمام گزینه ها روی میز ما است، ادامه داد: دشمن یک طرح مهمی نیز روی میز دارد که آن به خواب بردن جامعه است و این طرح بسیار بدتر از جنگ نظامی است چرا که بعد از به خواب بردن جامعه اقدام به غارت کردن می کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه غفلت و بی توجهی سبب به خواب رفتن جامعه می شود، گفت: دشمن برای به خواب رفتن جامعه ما کارهای بسیاری انجام داده است اما آنان یک مانعی بر سر راه دارد که آن قرآن کریم است و می خواهند آن را از سر راه بردارند سپس جامعه را به خواب ببرند.

عبادی با تاکید بر اینکه دشمن می خواهد تعلیمات، عفت، صداقت و ارزش های قرآن کریم را از بین ببرد، افزود: استعمارگران این کارها را با مطالعات بسیاری انجام می دهند و دراز مدت بر روی آن فکر می کنند و موسیقی و فحشا و منکرات ابزارهایی هستند که می خواهند از طریق آن ها جامعه ما را به خواب غفلت ببرند.

وی بیان کرد: بعد از انقلاب اسلامی دشمنان آلودگی هایی در جامعه ایجاد کردند که خود به خود از جامعه رخت بر نخواهد بست و این آلودگی ها مثل یک بیماری است که باید آن را از بین ببریم.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه دشمن از افراد خواب، ناآگاه و بی توجه در هر مقام و پستی استفاده می کند، افزود: مشاهده می کنید که علیه جامعه ما انواع تحریم ها صورت می گیرد اما واردات مواد مخدر، مشروبات الکلی، مدهای نامعقول و غیره تحریم نمی شود به این دلیل که می خواهند جامعه ما را به خواب غفلت ببرند.

عبادی با بیان اینکه اکثریت جامعه ما هوشیار، بیدار و زنده هستند ادامه داد: برای این جامعه سخت است که هم با دشمن بیرونی و هم با آدم های نادان داخلی مقابله کند و دشمن بیرونی هر کاری کند انسان گلایه ای ندارد اما وقتی می بینیم ابزارهای سرگرمی از جمله موسیقی و مواد مخدر به وسیله خودی ها در جامعه رواج پیدا می کند برای ما بسیار سخت است .

وی با بیان اینکه دشمن می خواهد جامعه ما را به غفلت بکشاند، گفت: مطابق با آن اولین کار ما بیدار کردن جامعه است و بسیاری از افراد منحرف در داخل به خاطر غفلت گرفتار دام های دشمن شده اند و جبهه ایمانی از داخل خانه و مدرسه و دانشگاه باید به بیدار کردن جامعه بپردازد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: این موسیقی های حرام و مهیج و مواد مخدر را چه کسانی در جامعه ما ترویج می کنند و این گونه موضوعات است که غیرت و حجاب را از جامعه می گیرد و بیداری برای جامعه مقدمه امر به معروف و نهی از منکر است و باید به آن توجه بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار