واکنش ملک سلمان به حمله به تاسیسات نفتی شرق عربستان

سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان به موضع‌گیری درباره عملیات بزرگ یمنی‌ها به تاسیسات نفتی سعودی در شرق این کشور پرداخت.
کد خبر: ۳۶۲۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۳ - 17September 2019

واکنش ملک سلمان به حمله به تاسیسات نفتی شرق عربستانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان به موضع گیری درباره عملیات بزرگ یمنی ها به تاسیسات نفتی سعودی در شرق این کشور پرداخت.

وی در جریان نشست کابینه عربستان که امروز (سه‌شنبه) برگزار شد، مدعی شد: عربستان توان برخورد با حملات بزدلانه را دارد. عربستان توان برخورد با آثار این حملات بزدلانه که فقط تاسیسات حیاتی عربستان را هدف قرا نمی دهد بلکه امداد رسانی نفت دنیا را هدف قرار می دهد و ثبات اقتصاد جهانی را تهدید می کند، را دارد.

شاه سعودی از کشورهای برادر، دوست و مسئولان بین المللی و سازمانهای منطقه ای و بین المللی که این حمله را محکوم کرده اند، قدردانی کرد.

کابینه سعودی در نشست خود که به ریاست ملک سلمان برگزار شد، مدعی شد: هدف از این حمله خرابکارانه بی سابقه که صلح و امنیت بین المللی را تهدید می کند در درجه اول امداد رسانی انرژی جهانی است و امتداد اقدامات خصمانه سابق علیه شرکت آرامکو با استفاده از سلاح ایرانی است. جامعه بین المللی باید به مسئولیت خود عمل کند و طرفی که در ورای این حملات است را محکوم کند و با این حملات که شریان اقتصاد جهانی را نشانه می گیرد، مقابله کند. این ادامه حملاتی است که آزادی کشتیرانی را تهدید کرد و بر ثبات رشد اقتصادی جهانی تاثیر گذاشت. عربستان از اراضی و تاسیسات حیاتی خود دفاع خواهد کرد و توان مقابله با این اقدامات هر که منشاء آن باشد را داراست و از جامعه بین المللی می خواهد که اقدامات کوبنده تری برای توقف این قبیل تجاوزات آشکار به عمل آورد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار