اعلام آمادگی نخست‌وزیر دولت تشکیلات خودگردان برای آشتی با حماس

نخست‌وزیر دولت تشکیلات خودگردان گفت که هر زمانی حماس اعلام آمادگی کند وی به نوار غزه سفر می‌کند.
کد خبر: ۳۶۲۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۲ - 17September 2019

اعلام آمادگی نخست‌وزیر دولت تشکیلات خودگردان برای آشتی با حماسبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمد اشتیه» نخست‌وزیر دولت تشکیلات خودگردان اعلام کرد، وی در هر شرایطی آماده رفتن به غزه است و گزینه‌ای جز آشتی ندارد.

وی در مصاحبه با شبکه لبنانی «المیادین» اظهار داشت: ما آمده‌ایم هر وقت حماس اعلام آمادگی کرد به غزه برویم تا توافق‌نامه (آشتی) را اجرایی کنیم؛ هیچ گزینه‌ای در برابر ما جز آشتی وجود ندارد.

اشتیه ادامه داد: دیگر هیچ چیزی وجود ندارد که ما را به هرگونه رابطه‌ای با طرف اسرائیلی پیوند دهد نه در زمینه توافق‌نامه‌ها نه در صحنه میدانی. پس از ۱۷ سپتامبر ما در برابر مرحله جدیدی قرار گرفته‌ایم چه بنیامین نتانیاهو برگردد (منصب نخست‌وزیری را دوباره بر عهده گیرد) چه برنگردد.

وی تأکید کرد: تا زمانی که فلسطینی‌ها محکم بر روی سرزمین خود ایستاده‌اند و به خاطرش فداکاری می‌کنند، این استعمار (اسرائیل) دوام نمی‌آورد. اگر اسرائیل بخواد میان (شهرک) «معالیه ادومیم» و تل‌آویو تفاوتی قائل نشود ما نیز میان رام‌الله و یافا تفاوتی قائل نخواهیم شد. مرزهای امنیتی اسرائیل امروز در مرزهای ایران است و مرزهای جغرافیایی آن تا به امروز ترسیم نشده است.

اشتیه گفت، اگر دولت فلسطینی وجود نداشته باشد صحنه غرب آسیا به صورت کامل متفاوت خواهد بود.

وی ادامه داد: جهان درک می‌کند که فلسطین مرکز نزاع است و بدون حل این نزاع، منطقه روی آرامش نخواهد دید. آنچه اشغالگر بر ما تحمیل می‌کند نیازمند بازنگری جدید و واقعی در پروژه ملی است.

وی سپس در سوالی درباره جنگ سوریه هم گفت، این جنگ در یک ربع آخر قرار دارد.

جنبش‌های فتح و حماس از سال ۲۰۰۷ توافقنامه‌هایی را با هدف تحقق آشتی ملی امضا کرده‌اند؛ توافقنامه‌هایی که تحت نظارت کشورهای عربی امضا شده و به دلیل برخی موانع اجرایی نشده است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها