علی‌اصغر جعفری در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

واگذاری موزه بین‌المللی استکبارستیزی طبس به موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

رییس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از واگذاری موزه بین‌المللی استکبارستیزی طبس به موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۳۶۲۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۴:۱۰ - 18September 2019

واگذاری موزه بین‌المللی استکبار ستیزی طبس به موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدسعلی اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس از واگذاری موزه بین‌المللی استکبار ستیزی طبس به موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خبر داد و اظهار داشت: استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی و یزد به عنوان استان‌های معین این موزه مشخص شدند. طی ابلاغیه‌ای از استانداران این استان‌ها و نمایندگان ولی فقیه در آن استان‌ها و مسئولین و فرماندهان نیروهای مسلح درخواست شد تا در زمینه تراز اول کردن این موزه ما را یاری کنند.

جعفری گفت: موزه بین المللی استکبار‌ستیزی طبس یک موزه طبیعی است که در آنجا معجزه الهی در قرن حاضر اتفاق افتاد و لطف خداوند به ملت ایران نمود پیدا کرد.

وی با اشاره به حادثه طبس، افزود: آمریکایی‌ها با استفاده از نقاط کور راداری ما قصد داشتند که نیروهایشان را در طبس پیاده کنند و سپس یک عملیات نظامی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران انجام دهند. خداوند عنایتی کرد و با حرکت شن‌ها، آن‌ها را زمین‌گیر کرد.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بیان این که حادثه طبس نقطه عطفی در انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: این سرزمین مقدس و حادثه‌ای که در آن رخ داده، بزرگ است. اگر هر جای دنیا کمتر از این‌ها اتفاقی بیافتد، آن مکان خیلی مورد توجه قرار می‌گیرد. ما نیز باید به طبس یک توجه ویژه‌ای داشته باشیم و از ظرفیت‌ها، حداکثر استفاده را بکنیم.

وی عنوان کرد: سال‌هاست که در طبس، بحث راه‌اندازی موزه طبیعی این حادثه بزرگ مطرح است. زحمات زیادی هم در این زمینه کشیده شده و یک مسجد «شُکر» هم برای شکرگذاری این عنایت الهی ساخته شده است اما برخی از موارد همچون جا به جایی استان‌ها این موضوع را به تاخیر انداخته است.

جعفری ادامه داد: برخی از تجهیزات و ماکت‌های هلی کوپترهای آمریکایی آنجاست منتها تا سطح تراز یک موزه بین‌المللی فاصله زیادی دارد که باید فارغ از تعلقات استانی به آن نگاه شود.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بیان داشت: تنها تجهیزات واقعی در این موزه، اتوبوسی است که مردم محلی آن توسط آمریکایی‌ها گروگان گرفته شدند. باقی وسایلی که در محل حادثه قرار دارد، ماکت است. بخشی از تجهیزات واقعی در شهر طبس، قسمتی از یک هلی‌کوپتر آمریکایی در موزه تهران و باقی وسایل در موزه شهرهای مختلف کشور قرار دارد. تصمیم داریم که تمام این تجهیزات را در یک محل جمع کنیم و یک موزه بین‌المللی و فاخر ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: موزه بین‌المللی طبس با محوریت حادثه طبس و شکست عملیات آمریکا در طبس ایجاد می‌شود و در کنار آن ظلم‌های آمریکایی در حق ملت و همچنین نمادهای استکبارستیزی ملت ایران به نمایش گذاشته می‌شود که چهره واقعی آمریکا علیه ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی را در این موزه به صورت هنرمندانه نمایش خواهیم داد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها