رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی:

حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس باید به یک جریان مردمی تبدیل شود

حجت‌الاسلام «نصرالله پژمانفر» با تأکید بر اینکه مردم در حفظ فرهنگ دفاع مقدس نقش مؤثری خواهند داشت، گفت: مردم باید این حس را پیدا کنند که همانطور که در خلق حماسه دفاع مقدس نقش داشتند در حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس نیز نقش ایفا کنند.
کد خبر: ۳۶۲۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲ - 17September 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌­پرس از مشهد، حجت‌­الاسلام «نصرالله پژمانفر» نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی امروز با حضور در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خراسان رضوی با سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی­‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس این استان دیدار و گفت­‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام پژمانفر در این دیدار با اشاره به اهمیت نقش مردم در دفاع مقدس اظهار داشت: مردم با جمع­‌آوری کمک­‌های خود از سطح مساجد، خانه­‌ها و کارگاه­‌ها در پیشبرد دفاع مقدس نقش مؤثری داشتند.

وی افزود: با توجه به شرایط حاکم بر کشور برای حفظ و نشر فرهنگ دفاع مقدس باید یک جریان مردمی شکل بگیرد. مردم باید این حس را پیدا کنند که همانطور که در خلق حماسه دفاع مقدس نقش داشتند در حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس نیز نقش ایفا کنند.   

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: هر زمان دست یاری به سمت مردم دراز کردیم و مردم را جدی گرفتیم، آنها به میدان آمدند و کار­ها به خوبی انجام شد.

پژمانفر در ادامه احصاء تاریخ شفاهی والدین شهدا و ایثارگران را ضروری دانست و ابراز داشت: انتظار برای اختصاص اعتبار از مرکز به منظور احصاء تاریخ شفاهی، باعث عقب­ افتادگی در این حوزه شده است. باید در هفته دفاع مقدس توسط مردم عملیات بزرگ فرهنگی احصاء تاریخ شفاهی والدین شهدا و ایثارگران آغاز شود و اقشار مختلف مردم با حداقل امکانات در راستای تحقق این مهم اقدام کنند.

وی با تأکید بر اینکه احصاء تاریخ شفاهی والدین شهدا و ایثارگران اتفاقات خوبی را رقم خواهد زد، ادامه داد: با این حرکت فرهنگی، تلاش جریانی که به دنبال آن است تا دفاع مقدس را به عنوان یک برگ از انقلاب بایگانی کند ناکام خواهد ماند. این اقدام ضمن فعال­‌تر کردن مسئوولان در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس باعث نشاط در جامعه خواهد شد.    

پژمانفر در پایان گفت: برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس از طریق اداره‌­کل حفظ آثار استان باید سهمی برای دستگاه‌­ها در نظر گرفته شود تا آنها براساس نظر و سلیقه خود نسبت به اجرای برنامه­‌های تأثیرگذار اقدام کنند.

سردار یوسفعلی­‌زاده نیز در این دیدار اظهار داشت: مردمی شدن حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس را به صورت جدی در دستور کار قرار دادیم. ساختار سازمانی اداره­‌کل در شهرستان­‌ها نیز بر اساس استفاده از ظرفیت مردمی شکل گرفته است.

وی افزود: راهبرد اداره­‌کل حفظ آثار استان در اجرای مأموریت­‌های محوله این است که محوریت حفظ آثار و نشر ارزش‌­ها مردم باشند و دستگاه­‌ها، اقدامات مردمی را تقویت کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: مردم نقش مؤثری در حفظ آثار و نشر ارزش­‌ها دفاع مقدس دارند. امید است با جهت­‌گیری­‌هایی که صورت گرفته کار با موفقیت به انجام برسد.

سردار یوسفعلی­‌زاده در ادامه سخنانش در مورد اقدامات صورت گرفته توسط دبیرخانه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان در راستای پاسداشت این هفته گزارشی ارائه کرد.

وی سپس احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان، تدوین داشنامه استانی دفاع مقدس و گسترش اداره‌­کل حفظ آثار دفاع مقدس استان در شهرستان­­‌ها را به عنوان اولویت­‌های کاری اداره‌کل حفظ آثار استان عنوان کرد و مطالبی را در این خصوص بیان داشت.  

سردار یوسفعلی‌­زاده و حجت‌الاسلام پژمانفر در این دیدار در خصوص راه­کارهای جذب اعتبار به منظور تداوم عملیات عمرانی احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان با استفاده از ظرفیت­‌های ملی و استانی تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار