ولایتی با قائم مقام وزیر خارجه هند دیدار کرد

مشاور رهبر انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل با ویجی گوکله قائم مقام وزیر خارجه هند دیدار و دو طرف بر توسعه روابط فیمابین تاکید کردند.
کد خبر: ۳۶۲۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۲ - 16September 2019

ولایتی با قائم مقام وزیر خارجه هند دیدار کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، علی اکبر ولایتی مشاور رهبر انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل امروز با ویجی گوکله قائم مقام وزیر خارجه هند دیدار و دو طرف بر توسعه روابط فیمابین تاکید کردند.

ولایتی در ابتدای این دیدار با تاکید بر اهمیت روابط دو کشور اظهار داشت: امیدواریم که همچون گذشته رفتار دولت هند در قبال تحریم‌ها علیه ایران که در مغایرت با تعهدات بین المللی و ظالمانه است مواضع مثبتی را مانند بسیاری از دیگر کشور‌ها دنبال نماید و جمهوری اسلامی ایران نیز آمادگی توسعه همکاری‌ها در تمامی زمینه‌ها را خواهد داشت.

وی به اهمیت همکاری‌های کشور‌های منطقه به ویژه در تامین صلح و ثبات تاکید کرد و افزود: به طور نمونه کشور‌های همسایه افغانستان اعم از ایران، هند، پاکستان و آسیای مرکزی می‌توانند همکاری خوبی را برای تامین امنیت در این کشور و منطقه با یکدیگر داشته باشند و حفظ ثبات و امنیت در کشور‌های منطقه باید بدون دخالت بیگانگان حل و فصل گردد.

ولایتی همچنین به مسئله کشمیر اشاره و بر حل و فصل درست و دقیق موضوعات مرتبط بدون دخالت بیگانگان تاکید کرد.

در ادامه این دیدار ویجی گوکله قائم مقام وزیر خارجه هند به اهمیت روابط ایران و هند اشاره و گفت: ما برای توسعه همکاری با ایران بسیار اهمیت قایل هستیم که نقش موثر و مهمی در منطقه و جهان اسلام دارد و شخصیت جنابعالی که یکی از چهره‌های سیاسی برجسته و شناخته شده در هند هستید برای توسعه همکاری‌های دوجانبه بسیار قابل توجه و مهم هست.

قائم مقام وزیر خارجه هند بر ادامه روابط در تمامی زمینه‌ها تاکید کرد و در خصوص توسعه روابط اقتصادی و همکاری‌ها به ویژه در منطقه چابهار و حوزه نفت و گاز به بحث و تبادل نظر پرداخت.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها