زهرا کاوه:

آنچه شهید کاوه را تبدیل به اسطوره کرده نبوغ‌ وی در جنگ روانی بود

دختر شهید «محمود کاوه» گفت: آنچیز که شهید کاوه را به اسطوره‌ای بی‌بدیل و ماندگار تبدیل کرد فقط رزم در میدان جنگ علیه دشمن نبود، بلکه رفتارهایشان در میان مردم ستم دیده بود که با روشنگری‌های این شهید مردم مغلوب فتنه و غبار باطل زمانه خود نشدند.
کد خبر: ۳۶۱۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹ - 16September 2019

آنچه شهید کاوه را تبدیل به اسطوره کرده است نبوغ‌شان در جنگ روانی بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «زهرا کاوه» دختر شهید محمود کاوه امروز در یادواره سردار شهید محمود کاوه و سرداران و شهدای خراسان جنوبی در عملیات کربلای 2 در حسینیه جماران بیرجند اظهار داشت: شهید و شهادت موتور محرک تاریخ و عامل تزریق خون بر پیکره اندام‌های مرده است که طاغوتیان و قارونیان در هر عصر و مکانی را به زانو در می‌آورد و روح قدیسی را بر تمایل ابلیسی بشر حاکم و انسان را به نماد و اشرف مخلوقات مبدل می‌سازد.

وی بزرگترین درس عاشورا را شهادت و آزادگی برای انسانها دانست و افزود: قلب کوچک اما همیشه تپنده علی‌اصغرها نجات  بخش کسانی است که این کارزار بزرگ تاریح را نه به عنوان یک حادثه و رویداد تصادفی که شاخص و الگویی حق و باطل ازلی می‌دانند و می‌اندیشند.

دختر شهید کاوه عاشورا را خط سرخی دانست که نشان داد اگر با ابزار نظامی نشود دشمن را مغلوب کرد با ریختن خون خویش می‌توان آن را محکوم کرد.

کاوه ادامه داد: امام حسین(ع) با شهادتش چهره‌ی کریه کسانی را که می‌خواستند زیر لوای اسلام مستضعفین فرعونی و قارونی زندگی کنند را رسوا کرد، قارونیانی که امروز در قرن 21 نماد تمام عیارشان را آل‌سعود کودکش می‌بینیم که به نام اسلام با شیطان بزرگ هم‌پیمان شده و علیه اسلام ناب محمدی ائتلاف تشکیل داده است.

وی  تصریح کرد: البته قدرت ایمان انصارالله و نصرت الهی به قدرتی تبدیل شده که فراتر از سلاح‌های فوق مدرن و سپر دفاعی آمریکایی‌ها است که در اختیار سعودی ها قرار دادند.

دختر شهید محود کاوه با اشاره به اینکه پهپادها و موشک‌های یمنی با برد هزار کیلومتر آرامش را از بزرگترین تاسیسات نفتی جهان گرفتند، گفت: آل‌سعود همچون صدام که روزی ملت ما را تهدید به تسلیم چند ساعته می‌کرد آن روز جوانان ما همچون کاوهها جلوی آنان ایستادند امروز هم ملت یمن را تهدید به شکست می‌کنند ولی روزی خواهد رسید که طعم تلخ شکست را در برابر اراده پولادین اسلام واقعی خواهند چشید.

کاوه زیستن عاشورایی را برای همه انسان‌ها واجب دانست و  تصریح کرد: استغاثه هل من ناصر ینصرنی امام حسین خطاب به انسان‌های سال ۶۱ هجری نبود بلکه صدایی بود برای همه انسان‌های تاریخ و به تعبیر شهید آوینی خون پیکره حق در طول تاریخ از قلب عاشورا است که سرچشمه می‌گیرد و اگر حقیقت را بخواهی هنوز روز عاشورا به شب نرسیده است و کاروان تاریخ روان است و یاران عاشورایی سیدالشهدا یکایک همدیگر سیاره زمین را می‌پیمایند و در زیر خیمه‌های پشمینه یا خانه‌های کاهگلی بزرگ می‌شوند و خود را به صحرای کربلا می‌رسانند.

وی با بیان اینکه انقلاب ما با محوریت امام روح‌الله و در عصر عاشورا ۱۵ خرداد ۴۲ آغاز شد، گفت: ادامه این انقلاب با خون شهدای مظلوم دفاع مقدس بود که بزرگترین لبیک گویان به این استغاثه امام حسین(ع) هستند، شهدایی که نام پرافتخارشان برای همیشه بر تارک تاریخ خواهد درخشید.

دختر شهید کاوه با بیان اینکه در شب عاشورا خدمت مقام معظم رهبری رسیدم، گفت: به ایشان عرض کردم که خدای بزرگ را شاکریم که انقلاب اسلامی با محوریت معظم له میراث دار جریان حق تاریخ است و خون‌های هزاران شهید به هدر نرفته است.

کاوه افزود: از محمود کاوه و همرزمانش در دفاع مقدس تا جوان مدافع حرمی که جانش را برای دیانت و امنیت ملت فدا کرد و جوانانی که در میدان جنگ سخت و در جنگ نرم و در کارزارهای پیچیده روانی رسانه‌های دشمن به روشنگری و رفع غبار فتنه می‌پردازند اینان همه لبیک گویی حسین بن علی هستند و امروز تداوم راه پدر شهیدم و فتح جنگل‌‌های آلواتان درگرو عزتمندانه زیستن ایرانیان و رفاه و رفع فقر و مبارزه با فساد است.

وی تصریح کرد: امروز اعتبار ما به جوانانی است که در در دریا دزدان دریایی انگلیس را منکوب و مغلوب کردند و اجازه ندادن همچون ۷۰ سال پیش که نفتکش ما را تصرف کردند و ما را جریمه کردند این بار هم عزت ما را لگدمال کنند، اعتبار ما به جوانانی است که اجازه نمی‌دهند قراردادهای ننگین قاجاری بر ملت ما تحمیل شود،  کسانی که علی‌رغم چهل سال تحریم به پیچیده‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا دست یافته‌اند.

دختر شهید کاوه یادآور شد: آنچه شهید کاوه را به اسطوره‌ای بی بدیل و ماندگار تبدیل کرد نه فقط رزم در میدان جنگ علیه دشمن بود بلکه رفتارهایشان در میان مردم ستمدیده است که با روشنگری ایشان مغلوب فتنه و غبار باطل زمانه خود نشدند.

وی با بیان اینکه آنچه در تبیین شخصیت این شهید مغفول مانده نه فقط هوشمندی و نبوغ خاص ایشان در عملیات نظامی و جنگ سخت بود بلکه نبوغ ایشان در عملیات روانی بود، خاطرنشان کرد: او در ۲۵ سالگی کابوس ضد انقلاب و استکبار از یک‌سو و محبوب قلوب مردم ستم دیده از سوی دیگر بود و خداوند سرنوشتی جز شهادت برای بندگان صالحش نمی‌بیند.

کاوه گفت: امروز بیش از هر زمان نیازمند تفسیر و تبیین الگویی به نام شهید هستیم زیرا در نبرد فرهنگی امروز هیچ منجی و هدایتگری چون سیره پاک و ناب شهادت نداریم و این ظرفیت عظیم را باید با تفسیر در درست به عنوان سد پولادین در برابر انواع تهاجم فرهنگی قرار دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها