با آهنگ‌سازی «حامد صقیری»؛

«سرو‌ها ایستاده می‌میرند» رونمایی می‌شود

آیین رونمایی از اثر «سرو‌ها ایستاده می‌میرند» با آهنگ‌سازی «حامد صقیری» و همراهی گروه بزرگِ ساز‌های ایرانی شاهو برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۶۱۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱ - 14September 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین رونمایی از اثر «سرو‌ها ایستاده می‌میرند» با آهنگ‌سازی «حامد صقیری» و همراهی گروه بزرگِ ساز‌های ایرانی شاهو، در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود.

صقیری درباره این اثر اظهار داشت: رزمندگان و تکاوران نیروی دریایی ارتش به فرماندهی ناخدا صمدی در جنگی نابرابر و سخت، رژیم متجاوز بعثی را که به خرمشهر حمله کرده بود، شکست دادند. هدف ما بیان ناگفته‌های این نبرد است.

وی افزود: این اثر بر اساس برداشت‌های شخصی آهنگ‌ساز از خاطرات و صحبت‌های ناخدا «هوشنگ صمدی»، فرمانده تکاوران دریایی ارتش در جنگ تحمیلی نوشته و تنظیم شده و سعی شده که در قالب یک اثر موسیقایی ارکسترال ایرانی به روایت نبرد سخت رزمندگان و تکاوران نیروی دریایی ارتش از زاویه‌ای دیگر پرداخته شود.

صقیری ادامه داد: در اجرای این اثر بیش از 50 نوازنده با ساز‌های کمانچه، کمانچه آلتو، کمانچه بم، چنگ ایرانی، دیوان، بوزوک، نی، تار، بربط، بم تار، رباب، قانون، دمام، سنج، تنبک، ضرب زورخانه، نقاره قشقایی، دف، سنتور، قیچک، قیچک بم حضور داشته‌اند.

وی گفت: مراحل فیلم‌برداری این اثر در لوکیشن‌های مختلفی در شهرک سینمایی دفاع مقدس انجام شده و در نهایت شاهد بیش از 40 دقیقه اثر موسیقایی ارکسترال ایرانی با عنوان «سرو‌ها ایستاده می‌میرند» هستیم.

صقیری از نکات ویژه این اثر را حضور گروهی از تکاوران حاضر در نبرد خرمشهر دانست که طی مراحل تصویربرداری حاضر شده و به همراهی با گروه پرداخته‌اند.

آهنگساز «سرو‌ها ایستاده می‌میرند»، تاکنون آلبوم‌های متعددی از جمله «سلطانیه»، «شهان آسمانی»، «برمدار تنبور»، «زنان سرزمین من»، «داغ سودای محمد (ص)»، «سخن‌های نهان»، «بی چند وچون»، «یادگار یار» را منتشر و همراه با گروه بزرگ ساز‌های ایرانی شاهو کنسرت‌های مختلفی را در تهران و شهرستان‌های مختلف برگزار کرده است.

به گزارش دفاع‌پرس، اثر موسیقایی «سروها ایستاده می‌میرند» پنج‌شنبه چهارم مهر در تالار وحدت تهران رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار