برگزاری نشست بازخوانی نقش ستاد خراسان در دفاع مقدس+ تصاویر

نشست بازخوانی نقش ستاد خراسان در دفاع مقدس با حضور جمعی از فرماندهان و نیروهای این ستاد در مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۳۶۱۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵ - 14September 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست بازخوانی نقش ستاد خراسان (فرستادگان رضا) در دوران دفاع مقدس با حضور جمعی از فرماندهان و نیروهای این ستاد امروز در مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی برگزار شد.

ستاد خراسان که در ابتدای جنگ تحمیلی در پادگان «گلف» مستقر بود جزو اولین ستادهایی به شمار می‌رفت که با هدف مقابله با تهاجم ارتش بعث عراق توسط سردار شهید «محمد بابارستمی» فرمانده عملیات سپاه خراسان و جمعی از همرزمانش تأسیس شد.

گردان‌های رزمی که زیر مجموعه ستاد خراسان بودند در عملیات‌های سال‌های ابتدایی جنگ همچون «شوش»، «یا مهدی (عج)»، «شهید مدنی»، «شحیطیه» نقش مؤثر داشتند.

در 16 ماه اول جنگ و قبل از تشکیل تیپ‌های زرهی و یگان­‌های رزم خراسان، گردان‌های مستقل تحت امر ستاد خراسان در جنوب از منطقه «شوش» تا «دب حردان» که بیش از 170 کیلومتر طول خط بود استقرار عملیاتی داشتند.

این ستاد برای سد کردن پیشروی دشمن با حداقل تجهیزات و امکانات نظامی و پشتیبانی تشکیل شد و نیروهای پاسدار و بسیجی اعزامی از خراسان به صورت افتخاری در این ستاد سازماندهی می‌شدند.

شهید «محمد بابا رستمی» اولین فرمانده عملیات ستاد خراسان بود و در ادامه «سعید ثامنی‌پور» و «بهروز احمیراری» فرماندهی عملیات این ستاد را بر عهده داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار