هشدار محمود عباس به رژیم صهیونیستی درباره دست درازی به کرانه باختری

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی در دیدار با وزیر خارجه لوکزامبورگ تاکید کرد که هر گونه تلاش اسرائیل برای ضمیمه کردن بخشی از خاک کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی همه فرصت‌های سازش را نابود می‌کند.
کد خبر: ۳۶۱۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۱ - 11September 2019

هشدار محمود عباس به رژیم صهیونیستی درباره دست درازی به کرانه باختریبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز چهارشنبه تحمیل حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بخش‌هایی از کرانه باختری را به معنای پایان دادن به همه فرصت‌های سازش خواند.

عباس در بیانیه‌ای پس از دیدار خود در رام الله با وزیر امور خارجه لوکزامبورگ اظهار داشت: اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر تحمیل حاکمیت اسرائیل بر «غور الاردن» (دره اردن) و شمال «البحر المیت» و تعدادی از شهرک‌های کرانه باختری به معنای پایان دادن به همه فرصت‌های تحقق صلح و تضعیف همه تلاش‌های بین المللی برای پایان دادن به مناقشه میان فلسطین و اسرائیل است.

به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین رئیس تشکیلات خودگردان افزود: اظهارات نتانیاهو نقض آشکار کلیه قطعنامه‌ها و حقوق بین الملل است.

عباس بار دیگر بر موضع فلسطین تاکید کرد و گفت: اگر حاکمیت اسرائیل بر هر بخشی از قلمرو اشغالی فلسطین تحمیل شود تمام توافقنامه‌های منعقد شده با طرف اسرائیلی لغو خواهد شد.

عباس موضع لوکزامبورگ و اتحادیه اروپا را ستود و به اسرائیل درباره اتخاذ مواضع مخرب همه مبانی فرآیند سیاسی هشدار داد. وی از جامعه جهانی خواست تا با اتخاذ موضع محکمی اسرائیل را وادار به عقب نشینی از چنین اقداماتی کند.

وزیر خارجه لوکزامبورگ نیز تاکید کرد که کشورش از صلح مطابق با اصل راه حل دو کشور حمایت می‌کند و مخالف هرگونه اقداماتی است که باعث تضعیف اجرای راه حل دو کشور است و هر گونه تغییر در مرز‌های 1967 از جمله بیت المقدس را به رسمیت نمی‌شناسد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه رسما اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات پیش رو و تشکیل کابینه جدید، شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری و بخش‌های مهمی از این منطقه را به اسرائیل الحاق می‌کند.

او مدعی شد که در صورت پیروزی در انتخابات، بلافاصله «دره اردن» و شمال «بحر المیت» (دریای مرده) را تحت حاکمیت فلسطین اشغالی اعلام می‌کند.

مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی از سال 2014 متوقف شده است. دولت ایالات متحده به دنبال ارائه طرحی موسوم به «معامله قرن» با هدف به ظاهر پایان دادن به مناقشه چند دهه بین دو طرف است، اما به گفته تحلیلگران ادعا‌های کنونی نتانیاهو احتمالا در چارچوب اجرای همین طرح آمریکایی است.

بنا بر این طرح، رژیم اسرائیل در ازای دریافت امتیاز‌هایی فراتر از تعهدات قبلی سازمان آزادی‌بخش فلسطین و قطعنامه‌های شورای امنیت و همچنین الحاق بخش‌هایی از مناطق اشغال‌شده به خاک خود با تشکیل دولت مستقل فلسطینی موافقت می‌کند.

جزئیات این طرح هنوز علنی نشده، اما بر اساس آنچه از رسانه‌های صهیونیستی درز کرده است، دولت مستقل فلسطینی شامل نیمی از کرانه باختری، تمام نوار غزه و چند محله از بیت‌المقدس شرقی خواهد بود. شهر ابودیس نیز به عنوان پایتخت فلسطین در نظر گرفته خواهد شد. در این طرح، مناطق، روستا‌ها و محله‌های عربی (که عمدتاً فلسطینیان در آن سکونت دارند) به حکومت خودگردان فلسطین واگذار خواهد شد و یک معبر نیز برای فلسطینیان برای تردد به مسجدالاقصی در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها