غریب آبادی:

حفظ برجام صرفا با هزینه ایران به هیچ وجه یک گزینه نیست

نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی تصریح کرد: حفظ برجام صرفا با هزینه جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه یک گزینه نیست.
کد خبر: ۳۶۱۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۲ - 11September 2019

حفظ برجام صرفا با هزینه ایران به هیچ وجه یک گزینه نیستبه گزارش گروه سیاست خارجی دفاع‌پرس، کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین و همچنین نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی در گفتگویی پس از قرائت بیانیه ایران در نشست امروز (چهارشنبه) شورای حکام آژانس عنوان کرد: مهمترین نکته‌ای که امروز در بیانیه ایران در نشست شورای حکام آژانس اشاره کردیم ناظر بر تحولات پیرامون برجام بود. همانگونه که در جریان هستید ایران سومین مرحله از تصمیمات خود را برای اجرای کاهش تعهداتش تحت برجام در حوزه تحقیق و توسعه هسته‌ای اتخاذ کرد.

وی با بیان اینکه برخی کشور‌ها از جمله کشور‌های اروپایی همواره از جمله در این نشست از ایران می‌خواهند که به اجرای کامل برجام برگردد و صرفا از خروج آمریکا اظهار تاسف می‌کنند، ادامه داد: در این بیانیه تاکید شد که حفظ برجام صرفا با هزینه جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه یک گزینه نیست و نه مشروعیت دارد و نه برای جمهوری اسلامی ایران ممکن است.

نماینده ایران در آژانس خاطرنشان کرد: مادامی که کشور‌های دیگر به تعهدات برجامی خود برنگردند و مطالبات مشروع ایران تحت برجام و مصوبات کمیسیون مشترک برجام را محقق نکنند، تصمیمات ۶۰ روزه ایران برای کاهش تعهداتش ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار