نقاش برجسته کشورمان:

یک جهان مشترک با شهدا پیدا کردم/ تصویر بیش از ۳ هزار شهید را نقاشی کرده‌ام

احمد کوچکیان‌فرد گفت: هنرمند نقاش معمولاً در سکوت و خلوت خود به سر می‌برد و بنده نیز یک جهان مشترک با شهدا پیدا کردم. در حقیقت تصاویر شهدا به بنده درس سکوت داد و معتقدم نسل‌های آینده می‌توانند از برکات این هنر استفاده کنند.
کد خبر: ۳۶۱۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵ - 11September 2019

هنرمندان کف شهر را به جامعه معرفی کنیمبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «احمد کوچکیان فرد» در خصوص نقاشی قهوه خانه‌ای اظهار داشت: نقاشان قهوه‌خانه‌ای دوران معاصر در اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی ظهور کردند «حسین قُلَلر آغاسی» یک نقاش ایرانی و از بنیان‌گذاران شیوه مردمی در نقاشی ایرانی بود. او بین سبک و شیوه کار خود با نقاشان طبیعت‌ساز تفاوت قائل بود و بیشتر تصویرگر سوژه‌های مذهبی و رزمی و بزمی شناخته می‌شد.

این نقاش بیان داشت: بنده به‌عنوان یک نقاش چهره‌نگار در حوزه مقاومت، تصویر بیش از سه هزار شهید دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای فاطمیون را نقاشی کرده‌ام. هنرمند نقاش معمولاً در سکوت و خلوت خود به سر می‌برد و بنده نیز یک جهان مشترک با شهدا پیدا کردم. در حقیقت تصاویر شهدا به بنده درس سکوت داد و معتقدم نسل‌های آینده می‌توانند از برکات این هنر استفاده کنند.

وی در رابطه با مهم‌ترین ویژگی هنرمند شمایل‌نگاری گفت: بنده تصاویر شهدا را به‌صورت سورئال (فراواقع گرا)، خیال نگاری و روی بوم نقاشی می‌کنم. در حقیقت، زبان هنرمند نقاش همان قلم و بوم نقاشی اوست که حرف‌های خود را با خلق یک اثر هنری با مخاطبان در میان می گذارد.

هنرمندان کف شهر را به جامعه معرفی کنیم

کوچکیان‌ فرد همچنین خاطر نشان کرد: هنرمند نقاش نیازمند توجه و دیده شدن است. هنرمندان کف شهر باید به جامعه معرفی شوند و در این صورت است که آثار هنری فاخر و با ارزشی خلق خواهند شد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار