در نهمین روز از ماه محرم؛

مردم لرستان در رثای ساقی دشت کربلا به سوگ نشستند

در نهمین روز از ماه محرم مردم ولایتمدار لرستان در رثای حضرت ابوالفضل(ع) به سوگ نشستند و اشک ماتم ریختند.
کد خبر: ۳۶۱۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲ - 09September 2019

مردم لرستان در رثای  ساقی دشت کربلا  به سوگ نشستند

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، عشق و علاقه مردم لرستان به ساقی دشت کربلا، مثال زدنی است و بیشتر اوقات برای بر آورده شدن حاجاتشان دست به دامان حضرت ابوالفضل عباس (ع) می‌شوند و با توسل به آن حضرت دستان دعا را به آسمان بلند کرده و خواسته هایشان عاجزانه  زمزمه می‌کنند.  امروز همزمان با نهمین روز از ماه محرم هیئات و دسته‌جات سینه‌زنی در استان لرستان در میان شهرها و روستاها به‌حرکت درآمدند تا مردم این استان همزمان با سراسر کشور عشق و ارادت خود را به حضرت ابوالفضل(ع) به نمایش بگذارند.

در این مراسم که از صبح امروز با حضور مردم لرستان در حسینیه‌ها، تکایا، مساجد، دسته‌جات سینه‌زنی و زنجیرزنی برگزار شد، سوگواران حسینی به نوحه و مقتل‌خوانی پرداختند و بار دیگر در رثای سقای دشت کربلا اشک اندوه ریختند.

همچنین ایستگاه‌های صلواتی با پخش شربت و ادای نذورات در مسیر حرکت عزاداران حسینی حضور داشتند تا مردم به‌ هر شیوه‌ای که می‌توانند به عزاداران خدمت کنند و ارادت دیرینه خود را به خاندان عصمت و طهارت به‌ نمایش بگذارند.

تجمع بزرگ عاشوراییان فردا در سراسر استان لرستان برگزار می‌شود و مردم در اندوه سالار شهیدان همچون سال‌های گذشته با برپایی آئین گل‌ به عزاداری می‌پردازند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار