پیکر شهید «محسن مهاجر قوچانی» در مشهد تشییع شد

پیکر شهید «محسن مهاجر قوچانی» از شهدای تازه شناسایی شده دفاع مقدس با حضور اقشار مختلف مردم در مشهدالرضا تشییع و به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۳۶۱۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴ - 08September 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌­پرس از مشهد، همزمان با هشتمین روز از ماه محرم پیکر شهید تازه شناسایی شده دفاع مقدس شهید «محسن مهاجر قوچانی» با حضور سردار سرتیپ پاسدار «یعقوبعلی نظری» فرمانده سپاه امام رضا (ع)، سردار سرتیپ دوم پاسدار «سید حسن مرتضوی» فرمانده قرارگاه منطقه‌­ای نیروی زمینی سپاه پاسداران، حجت الاسلام «حسین معصومی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، یادگاران دفاع مقدس، خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم امروز در مشهد تشییع و به خاک سپرده شد.

این مراسم با قرائت زیارت عاشورا از مجتمع فرهنگی مهدیه آغاز شد و در ادامه ذاکرین اهل بیت به مرثیه سرایی در رثای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) پرداختند.

در ادامه این مراسم «محسن افخمی» از همرزمان شهید «مهاجر» در سخنانی اظهار داشت: شهید «محسن مهاجر» در هشتم محرم به دنیا آمد و بعد از 37 سال پیکر مطهرش در روز هشتم محرم در مشهد تشییع و به خاک سپرده می‌­شود و این شهید والامقام امشب مهمان حضرت ابوالفضل (ع) خواهد بود. او در مرحله دوم عملیات «مسلم­‌ابن عقیل» به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی با اشاره به اینکه این­‌ها همه نشانه هستند تا راه را گم نکنیم، خاطر نشان کرد: شهدا بدون تربیت صحیح اسلامی به مقام شهادت نائل نشدند. شهید «محسن مهاجر» با شنیدن داستان کربلا در دامن یک علویه تربیت شد و پدر او را با عشق اهلبیت پرورش داد.  

افخمی افزود: با شروع جنگ تحمیلی شهید مهاجر در حالی که 15 سال بیشتر نداشت در جبهه حضور پیدا کرد. بعد از مدتی به سردار «احمد متوسلیان» پیوست و در معیت این سردار سپاه اسلام پنج ماه در لبنان حضور داشت. بعد از مراجعت از لبنان بدون اینکه به مشهد بیاید به جبهه رفت. در جبهه به سفارش برادر برای دیدار مادر به مشهد آمد و بعد از یک نصف روز دوباره به جبهه برگشت.

وی در پایان گفت: خبر شهادت محسن در شب عاشورای حسینی در عالم رویا به مادر شهید الهام می‌­شود و او نیز خبر شهادت را به برادر شهید«حسین مهاجر قوچانی» که او نیز یک سال بعد در عملیات «خیبر» به شهادت رسید اطلاع می­‌دهد.

در ادامه تشییع کنندگان پیکر شهید «محسن مهاجر قوچانی» را تا حرم رضوی بدرقه کردند و بعد از طواف و اقامه نماز بر پیکر شهید جهت خاکسپاری به بهشت رضا منتقل شد.

شهید «محسن مهاجر قوچانی» در 20 اردیبهشت 1344 در مشهد به دنیا آمد و در 24 آبان سال 1361 در مرحله دوم عملیات «مسلم‌­ابن عقیل» در شهر «مندلی» عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها