تحولات فلسطین/

حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه/ حماس از یک دادگاه اروپایی تقدیر کرد

تجاوز ارتش رژیم صهیونیستی به غزه، تقدیر جنبش حماس از یک دادگاه اروپایی و درخواست برای گنجانده شدن نام رژیم صهیونیستی در فهرست تروریسم از جمله خبرهای مربوط به فلسطین است.
کد خبر: ۳۶۰۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳ - 07September 2019

حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه/ حماس از یک دادگاه اروپایی تقدیر کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از منابع فلسطینی، ارتش رژیم اشغالگر قدس مناطقی در شرق و جنوب غزه را مورد حمله قرار داد.

بر اساس این گزارش، توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی یکی از پایگاه‌های مقاومت فلسطین در جنوب شهر غزه را هدف قرار داد.

این در حالی است که مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به جنایات دشمن صهیونیستی علیه تظاهرات بازگشت و شهادت دو کودک فلسطینی، پنج موشک به سمت اراضی اشغالی شلیک کرده است.

همچنین منابع خبری از هدف قرار گرفتن یک پایگاه دیگر مقاومت در شرق شهر غزه خبر می‌دهند.

به گفته این منابع، پهپادها و توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی در مجموع 3 مرتبه پایگاه‌ها و برج های دیده بانی مقاومت در غزه را مورد حمله قرار دادند.

تقدیر حماس از حکم دادگاه بدوی اروپایی در لوکزامبوگ در مورد این جنبش

خبر دیگر اینکه دادگاه بدوی اروپا در لوکزامبورگ احکام صادره در زمینه تروریست خواندن جنبش حماس و گردان‌های قسام شاخه نظامی آن را لغو کرد.

«خالد شولی» وکیل فلسطینی اظهار داشت که این دادگاه اروپایی حکم مهمی در مورد حماس صادر کرده است.

شولی در این باره گفت که دادگاه بدوی لوکزامبورگ در جلسه علنی چهارم سپتامبر جاری احکام صادره در زمینه تروریست خواندن حماس و شاخه نظامی آن را لغو کرد.

دادگاه مذکور در جلسه خود اعلام کرد که احکام صادره به شماره 2018/475 و 2018/1048 و تصمیمات اتخاذ شده به شماره 2018/468 و 2018/1071 مبنی بر درج نام حماس و قسام در فهرست تروریسم باطل و مردود است.

البته با وجود اینکه حکم جدید دو حکم صادره در سال 2018 را لغو می‌کند، اما این حکم، احکام صادره در سال 2019 را که هنوز اعتراضی به آن صورت نگرفته، شامل نمی‌شود.

جنبش مقاومت اسلامی حماس از حکم دادگاه بدوی اروپایی در لوکزامبورگ در زمینه لغو حکم تروریست خواندن این جنبش و گردان‌های قسام شاخه نظامی آن تقدیر کرد.

سخنگوی حماس خاطر نشان کرد که این حکم گامی مثبت و مهم در راستای حمایت از ملت فلسطین و مبارزات آن و توقف ظلم و ستم در حق این ملت است.

عبداللطیف قانوع اشاره کرد که تمامی قوانین بر حق مبارزه ملت فلسطین علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی و دفاع از حقوق ملی خود تاکید دارد.

قانوع خواستار استناد به این حکم به منظور پایان دادن به ظلم و ستم در حق حماس به نفع رژیم اشغالگر صهیونیستی شد.

وی عنوان کرد که حماس یک جنبش اصیل فلسطینی است که طی انتخاباتی شفاف و دموکراتیک به پیروزی رسید و حاکمیت در غزه را در دست گرفت و درج نام آن در فهرست تروریسم نهایت ظلم و بی‌انصافی است.

درخواست حماس برای درج نام رژیم صهیونیستی در فهرست تروریسم

جنبش مقاومت اسلامی حماس مسئولیت هرگونه جنایت رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه شرکت کنندگان در تظاهرات مسالمت‌آمیز بازگشت در مرزهای غزه را متوجه این رژیم دانست.

حازم قاسم سخنگوی حماس تاکید کرد که رژیم صهیونیستی به طور عمد شرکت کنندگان در این تظاهرات مسالمت‌آمیز را هدف تیراندازی قرار می‌دهد که این بیانگر ذات و خوی جنایتکارانه سران این رژیم است که لحظه‌ای دست از جنایت و تروریسم علیه فلسطینیان نمی‌کشند.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، قاسم تصریح کرد که نام رژیم صهیونیستی باید در فهرست تروریسم درج شده و سران این رژیم به عنوان جنایتکار جنگی تحت تعقیب و محاکمه قرار گیرند.

وی گفت که این جنایت‌ها هرگز ملت فلسطین را از مبارزه برای رسیدن به آزادی و بازپس‌گیری سرزمین و مقدساتش باز نمی‌دارد.

در تیراندازی روز گذشته نظامیان صهیونیست به سمت شرکت کنندگان در تظاهرات مسالمت‌آمیز بازگشت در مرزهای غزه دو شهروند فلسطینی به شهادت رسیده و نزدیک به 80 نفر دیگر زخمی شدند.

خبر دیگر اینکه ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه از جزئیات تازه‌ای از عملیات هفته گذشته حزب الله لبنان در پایگاه نظامی آویویم در شمال فلسطین اشغالی پرده برداشت.

تحقیقات ارتش رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که نفربر نظامی اسرائیلی که روز یکشنبه گذشته هدف موشک کورنت حزب الله قرار گرفت، بر خلاف دستورات ارتش در مسیر اویویم در نزدیکی مرز لبنان در حال تردد بوده است.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها