انصارالله یمن، ادعای آمریکا مبنی بر مذاکره با این جنبش را تکذیب کرد

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن ادعای مقام آمریکایی مبنی بر اینکه بین آمریکا و این جنبش مذاکراتی صورت گرفته را تکذیب کرد.
کد خبر: ۳۶۰۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۵ - 05September 2019

انصارالله یمن، ادعای آمریکا مبنی بر مذاکره با این جنبش را تکذیب کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمد البَخیتـی»، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن ادعای مقام آمریکایی مبنی بر اینکه بین آمریکا و این جنبش مذاکراتی صورت گرفته را تکذیب کرد.

بخیتی پنجشنبه (۱۴ شهریور) در گفت‌وگو با شبکه قطری الجزیره گفت که انصارالله یمن هیچ مذاکره‌ای با طرف آمریکایی نداشته است.

«دیوید شنکر» دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور «خاور نزدیک» ساعتی پیش مدعی شد که دولت آمریکا «برای رسیدن به یک راهکار مورد قبول برای پایان دادن به جنگ در یمن»، مذاکراتی با جنبش انصارالله یمن داشته است.

به رغم این ادعا، این مقام آمریکایی توضیحات بیشتری درباره اینکه این مذاکرات کجا و چه زمانی انجام شده است، ارائه نکرده است.

پیش از این نیز روزنامه «وال‌استریت‌ژورنال» رسانه نزدیک به جمهوری‌خواهان ۲۷ آگوست (پنجم شهریور) به نقل از منابع مطلع خبر داده بود که دولت «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا در حال آماده کردن خود برای انجام مذاکرات مستقیم با انصارالله یمن است.

برخی ناظران دلیل چرخش در رویکرد آمریکا در قبال یمن و حرکیت به سمت مذاکره با انصارالله یمن را به ناتوانی ائتلاف سعودی در جنگ علیه این کشور، افزایش روز‌افزون توانمندی‌های دفاعی و تهاجمی این جنبش در برابر این ائتلاف و ساقط شدن چند پهپاد آمریکایی به وسیله این جنبش مرتبط می‌دانند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار