واکنش مالک نفتکش انگلیسی به اقدام بشردوستانه ایران

مالک کشتی انگلیسی از تصمیم ایران برای آزادی خدمه این نفتکش استقبال کرد و خواستار اعلام تاریخ دقیق برای آزادسازی این افراد شد.
کد خبر: ۳۶۰۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۱ - 04September 2019

واکنش مالک نفتکش انگلیسی به اقدام بشردوستانه ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «اریک هانل» مالک کشتی «استنا ایمپرو» از تصمیم ایران برای آزادسازی خدمه این کشتی استتقبال کرد.

مالک این کشتی همچنین گفته است که منتظر اعلام تاریخ دقیق آزادی این هفت تن هستیم و تا کنون هیچ خبری در مورد تاریخ دقیق آزادی هفت خدمه کشتی دریافت نکرده‌ایم، اما این اقدام قدم مثبت در آزادی دیگر خدمه کشتی استنا ایمپرو به حساب می‌آید.

استقبال مالک کشتی انگلیسی از اقدام ایران پس از آن صورت گرفته که سخنگوی وزارت خارجه ایران آزادی خدمه این نفتکش را تائید کرد.

این نفتکش انگلیسی کمتر از دو ماه پیش از سوی یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، به دلیل رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی هنگام عبور از تنگه هرمز توقیف شد.

حال با گذشت کمتر از ماه از توقیف این نفتکش، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران صبح امروز ضمن تأیید آزادی هفت نفر از خدمه کشتی انگلیسی توقیف شده توسط ایران، اظهار داشت: ما با خدمه و ناخدای کشتی مشکلی نداریم، کشتی به دلیل تخلفی که انجام داده توقیف شده است و طبیعی است زمانی که کشتی متوقف می‌شود خدمه آن نیز توقیف شوند. اما بررسی لازم از وضعیت کنسولی و مجوز‌های تک تک این خدمه صورت گرفت و بعد از بررسی‌های بیشتر و از باب سیاست‌های انسان دوستانه به برخی از این خدمه اجازه خروج از کشتی و بازگشت به زندگی روزمره و عادی داده شد.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار