ربیعی در حاشیه جلسه هیات دولت:

اروپایی‌ها می‌خواهند با آمریکا هماهنگ کنند

سخنگوی دولت گفت: چشم اندازی نداریم که اروپایی‌ها بتوانند تا جمعه توافق را بگیرند؛ البته این سیاست اروپایی‌هاست که می‌خواهند با آمریکا هماهنگ کنند.
کد خبر: ۳۶۰۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷ - 04September 2019

اروپایی‌ها می‌خواهند با آمریکا هماهنگ کنندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، علی ربیعی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در مورد گام سوم کاهش تعهدات ایران در برجام اظهار داشت: چشم اندازی نداریم که اروپایی‌ها بتوانند تا جمعه توافق را بگیرند؛ البته این سیاست اروپایی‌هاست که می‌خواهند با آمریکا هماهنگ کنند و ما دخالتی نداریم و متاسف هم هستیم.

وی در مورد زمان اعلام گام سوم کاهش تعهدات نیز گفت: گام سوم کاهش تعهدات ایران درست همان روز در موعد مقرر اعلام خواهد شد و منتظر هستیم وعده‌ای که برای خرید نفت در قبال پولی که در اختیار ما قرار بگیرد محقق شود که اروپایی‌ها رفتند مجوز آن را بگیرند.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: بحثی در رابطه با برنامه‌های دولت برای ارتقای زنان در نظام اداری بود که فکر کنم خانم ابتکار توضیحات آن را رائه دادند. ایشان گزارشی از مدیران پایه، مدیران میانی و مدیران عالی ارائه دادند که نسبت به گذشته کاملا رشد داشته ولی رئیس‌جمهور تاکید کردند که در سطوح بالاتر هم این روند به خصوص در سطح استان‌ها ادامه داشته باشد. مقداری پیرامون مباحث سیاست‌های معطوف به زنان هم در دولت به طور کلی بحث شد.

سخنگوی دولت گفت: یک مصوبه دیگری هم در حوزه آقای حجتی بود که ۴۰۰ میلیارد تومان برای خرید نهادهای کشاورزی اعتبار در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت.

وی در پاسخ به این سوالی مبنی بر اینکه آقای عراقچی گفته‌اند این ۱۵ میلیارد که قرار است برای چهار ماه در اختیار ایران قرار بگیرد،  در مقابل آن ما باید چه اقداماتی انجام دهیم، بیان داشت: هیچ تفاوتی ندارد. این پول در اختیار ما قرار می‌گیرد. ما کالاهایی که مورد نیازمان است را مطرح کردیم و اصل مساله همین بوده و از ۱۹ مورد اختلاف سه مورد باقی مانده بود.

ربیعی گفت: این اختلافات درباره این بود که ما پول در اختیارمان قرار بگیرد و نفت‌مان خریداری شود و اینکه چه نوع کالایی را بخریم. من فکر می‌کنم دیدگاه‌های ما جلو رفته و فقط مجوز آن مانده است و قطعا هم برای چهار ماه و برای تا پایان سال ماست و ما امسال می‌توانیم خود را با این برنامه جلو ببریم و برای گام‌های بعد گشایش کلی مطرح است و آنچه که شرطمان بوده این است. اگر این اقدام صورت بگیرد قطعا می‌تواند ۱+۵ هم سامان پیدا کند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها