پژوهشگر صهیونیست:

اسرائیل و عربستان مخالف دموکراسی در منطقه هستند

یک پژوهشگر صهیونیست گفت: اسرائیل و عربستان با هرگونه تغییرات دموکراتیک در منطقه مخالف هستند.
کد خبر: ۳۶۰۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹ - 04September 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، اوری گولدبرگ پژوهشگر صهیونیست در مقاله‌ای نوشت: اسرائیل تلاش می‌کند از هرگونه تغییر سیاسی در منطقه جلوگیری کند و تل‌آویو به همراه ریاض با هرگونه تغییر دموکراتیک در منطقه مخالف است.

وی افزود: روشن است که این عربستان است که در کنار اسرائیل در مخالفت با هرگونه تغییر دموکراتیک ایستاده است؛ زیرا ادامه وضعیت موجود در منطقه برای هر دوی آنها ایده آل است یا دستکم بهتر از سایر سناریوها است.

گولدبرگ که پژوهشگر مرکز موسوم به «انجمن اندیشه منطقه‌ای اسرائیل» است، گفت: عربستان بر پایه یک قدرت سلطه‌گر یک خاندان حاکم مبتنی بر هزاران شاهزاده استوار است. عربستان به آل سعود بر می‌گردد و آنها رژیم سیاسی را در آنجا مدیریت می‌کنند.

وی تصریح کرد: خاندان سعودی از دهه‌های طولانی عربستان را با دو فاکتور اساسی ثروت نفتی و وهابیت مدیریت کرده‌اند؛ لذا هرگونه تغییر سیاسی داخلی از نظر حاکم سعودی تهدیدی برای موجویت عربستان به شمار می‌رود.

این پژوهشگر صهیونیست گفت: اسرائیل با سران عرب بر اساس منافع امنیتی و به دور از مسائل سیاسی آشکارا قرارداد می‌بندد. اگر این سران عرب متکی به نظارت جامعه و شفافیت مردمی در کشورهای خود بودند، این امر تهدیدی برای اسرائیل به شمار می‌رفت.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها